بیرجند؛

نقش موثر خراسان جنوبی در همکاری با کشور افغانستان

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی این ظرفیت را دارد تا توانمندی‌های خود را ارائه دهد و در همکاری با افغانستان نقش موثری داشته باشد.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ غلامحسین ابراهیمی در نشست مسئولان ولایت پکتیا با بخش خصوصی خراسان جنوبی اظهارکرد: از سال گذشته که در اسفندماه میزبان سفیر افغانستان در تهران بودیم همکاری‌های جدی‌تری با این کشور آغاز شد.

وی افزود: سفرهای متصدی از سرکنسولگری افغانستان، سفر هیئت تجاری ولایت فراه و اکنون هم پکتیا از جمله روابطی تجاری است که اخیرا با افغانستان شکل گرفته است.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی تصریح کرد: محوری شدن بخش خصوصی در همکاری‌های میان ایران و افغانستان ابتکار خوبی است و خراسان جنوبی این ظرفیت را دارد تا توانمندی‌های خود را ارائه دهد و درهمکاری با افغانستان نقش موثری داشته باشد.

ابراهیمی گفت: این نخستین ارتباطی است که خراسان جنوبی با ولایت پکتیا برقرار می‌کند تا دو طرف زمینه‌های ظرفیتی مشترک را در تجارت و معدن پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در بخش‌های فرهنگی، آموزشی و توریسم درمانی می‌تواند همکاری‌های خوبی شکل بگیرد، افزود: امید است این سفرها به خراسان جنوبی ادامه پیدا کرده و همچنان تداوم داشته باشد.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی درباره پیدا کردن شریک محلی اظهار کرد: در هردو طرف بخش خصوصی یافتن شریک محلی امری لزام است.

ابراهیمی با اشاره به نیاز به ایجاد بانک اطلاعاتی از سوی افغانستان تصریح کرد: بانک اطلاعاتی برای روابط هرچه بهتر تجار با یکدیگر و همچنین صدور ویزا برای رفت و آمد تجار ضروری است و می‌توانیم در صدور ویزا تسهیلات لازم را ارائه کنیم و با ایجاد بانک اظلاعاتی از نیازمندی‌های پکتیا آگاه شده و توان صادراتی را شناسایی کنیم.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه،  ایران را دارای دو اولویت همکاری با افغانستان دانست و افزود: همسایگی ایران با افغانستان و اشتراک زبانی، دینی، تاریخی و فرهنگی ایران سبب ایجاد روابط متعدد با افغانستان می‌ شود.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.