بیرجند؛

دسترسی به کالاهای ارزان و با کیفیت،دلیل حضور تجار افغانی در خراسان جنوبی

رئیس اتاق تجارت پکتیای افغانستان گفت: کالاهای چینی و پاکستانی موجود در بازار افغانستان بی کیفیت هستند و دسترسی به کالاهای ارزان و با کیفیت،دلیل حضور ما در خراسان جنوبی است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ نصیر احمدعلمیار امروز در بازدید از شهرک صنعتی بیرجند گفت: تجار افغانی در مراودات خود، کالاهای با کیفیت ایرانی را به چینی و پاکستانی ترجیح می دهند.

وی تصریح کرد: کالاهای چینی و پاکستانی موجود در بازار افغانستان بی کیفیت هستند و دسترسی به کالاهای ارزان و با کیفیت،دلیل حضور ما در خراسان جنوبی است.

وی راه اندازی نمایندگی اتاق تجارت ولایت پکتیا در خراسان جنوبی را برای تسهیل مراودات تجاری خواستار شد.

مدیر عامل کارخانه کاشی و سرامیک خراسان جنوبی نیز در بازدید هیئت تجاری پکتیا از این کارخانه گفت: سالانه 6 میلیون و 500 هزار متر مربع کاشی و سرامیک در این کارخانه تولید می شود که 35 درصد آنها به افغانستان صادر می شود.

مدیر عامل کارخانه چاپ و بسته بندی خراسان جنوبی هم گفت: بیشتر تولیدات این کارخانه وارد بازار افغانستان می شود و در مقوله صادرات جای کشور چین را در افغانستان گرفته ایم.

هیئت تجاری ولایت پکتیا امروز همچنین با استاندار خراسان جنوبی دیدار کرد.

استاندار در این دیدار روابط ایران و افغانستان را رو به گسترش دانست و افزود: پس از سفر رئیس جمهور افغانستان به ایران در 30 فروردین امسال،شاهد حضور هیئتهای تجاری افغانی در خراسان جنوبی هستیم که امیدواریم این مراودات روز به روز افزایش یابد.

خدمتگزار گفت:جمهوری اسلامی ایران،خواهان پیشرفت و آبادانی افغانستان است و علاقه مندیم در تمام حوزه های صنعت،معدن،کشاورزی،تجارت و دانشگاه،روابطمان را گسترش دهیم.

هیئت تجاری ولایت پکتیای افغانستان فردا در آخرین روز سفر به خراسان جنوبی،از منطقه ویژه اقتصادی بیرجند بازدیدخواهد کرد.

قرار است در پایان این سفر،تفاهم نامه همکاری اقتصادی میان اتاق بازرگانی خراسان جنوبی و اتاق تجارت ولایت پکتیا امضا شود.
 



انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.