دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی گفت: طبق جلسات با سازمان‌های مختلف تا ماه آینده پیش نویس نقشه راه فناوری‌های سازه دریایی آماده می‌شود.

محمد سعید سیف دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها و مکاتبه‌ کردن با سازمان‌ها و جلساتی که اخیرا با پنل‌های تخصصی گذاشته‌ایم تا یک ماه آینده پیش‌نویس سند راه آماده شده و برای نظر خواهی به تشکل و متخصصین ارسال می‌شود.

سیف با اشاره به مفاد نسخه اولیه این سند خاطرنشان کرد: در این سند پیش‌نویس بخش‌های اکتشاف، شیلات، مسائل دفاعی، کشتی سازی، حمل و نقل در بنادر، تعمیر و نگهداری، حفاری مورد بحث و بررسی قرار گرفته و سازمان‌های مختلف برنامه‌هایی را داشته و هزینه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: با آماده شدن سند پیش‌نویس نقشه راه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در خصوص بودجه حمایت‌های خود را جهت می‌دهد و هم سازمان‌ها این مسئله را در نظر می‌گیرند که چه کارهای مشترک و هماهنگی انجام بدهند تا مفید باشد.

سیف با اشاره به حمایت‌های معاونت علمی از نقشه فناوری سازه‌های دریایی تاکید کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد‌ها حمایت‌های لازم را انجام می‌دهند و این حمایت اگر بر اساس نقشه راه باشد بسیار هدفمند و موثر خواهد بود.

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی بیان کرد: دستاورد نقشه فناوری دریایی در این است که حامیانی چون معاونت علمی و وزارت علوم در یک جهت خاص قدم برداشته و هماهنگی‌های لازم و برنامه‌های پژوهشی در راستای این نقشه راه فناوری صورت گیرد.

سیف در پایان عنوان کرد: با حداقل امکاناتی که شامل تجربه و بودجه است می‌توان نسبت به کشور‌های دیگر پیشرفت داشته و نسبت به آینده‌ی این سند فناوری‌های دریایی امیدوار باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار