تماشاگران تئاتر؛ پیرو آئین ستاره‌پرستی

امروز تنها حضور ستاره‌ای از سینما یا تلویزیون می‌تواند پای او را برای تماشای تئاتر به سالن‌ها بکشاند.

سیامک گل سرخ کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: این شب‌ها نمایش «آزادی در قفس» را ساعت 9 در تماشاخانه مشایخی به روی صحنه می‌برم و با وجود اینکه از روز اول تمرین به ایده‌آل‌ها فکر می‌کردیم اما امروز با خراب شدن کاخ آرزوهایمان روبرو شده‌ایم چرا که نمایشمان را در یک سالن خصوصی‌ که در سه ساعت سه نمایش اجرا می‌شود و از نظر کیفیت دارای شرایط استاندارد نیست روی صحنه می‌بریم.

وی ادامه داد: با قرارگیری در چنین شرایطی است که نبود نگاه نظارتی و حمایتی دولت و مسئولان احساس می‌شود.

کارگردان نمایش «آزادی در قفس» اظهار داشت: نمی‌دانم چه به سر تماشاگر تئاتر آمده است که امروز تنها حضور ستاره‌ای از سینما یا تلویزیون می‌تواند پای او را برای تماشای تئاتر به سالن‌ها بکشاند. ستاره‌پرستی امروز از اصلی‌ترین معضلات تئاتر ایران است.

وی در پایان بیان کرد: از کم لطفی رسانه‌ها و مطبوعات نیز گله دارم چرا که روزی به بهانه حضور آنان روی صحنه رفتیم اما فقط چند نفر از دوستان و اهالی رسانه به تماشای ما نشستند.

گفتنی است؛ نمایش «آزادی در قفس» به کارگردانی سیامک گل سرخ بر اساس نوشته‌ای از مرحوم رضا کرم‌رضایی با بازی خسرو بامداد، طاهر بهرامی، شاپور کلهر و حامد شیخی روی صحنه تماشاخانه استاد مشایخی می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار