بیرجند؛

جهنمی در شرق کویر مرکزی ایران

غار جهنم در دامنه چاتم واقع در دنباله کوه سفید تپه طاق در شرق کویر مرکزی ایران و در فاصله ۱۵ کیلومتری از حاشیه جاده عشق آباد بردسکن واقع شده که ۵۰ سال پیش توسط مرحوم نجفی کشف شده است.

جهنمی در شرق کویر مرکزی ایران به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ عمر این غار طبق نظر دکتر آریامنش ( دکترای زمین شناس و استاد دانشگاه ) حدود 50 میلیون سال تخمین زده می شود .

داخل غار گرم است بنابراین این غار "Jahanam” "جهنم” نامیده می شود!

برای ورود به داخل غار، شما باید 30 متر با طناب و تجهيزات مجهز كوهنوردی و غارنوردی فرود آييد.

۵ سال پیش گروهی حدودا ۱۰ نفره از مسئولین محلی و اداره کل آب و فاضلاب خراسان بزرگ به سرپرستی صمد رستمی بخشدار دستگردان برای اولین بار غار جهنم را مورد بازدید و کاوش قراردادند و توانستند با وسایل موجود ، مسافتی از غار را طی کنند.

وجود سنگ ها و قندیل های بزرگ و چند صد ساله و آب جاری در این غار توجه هر انسانی را به خود جلب میکند و با نگاه اول به این اثر بزرگ غار علیصدر همدان به ذهن تداعی می شود.

در حوالی عشق آباد طبس غاری مخوف و افسانه ای قرار دارد که در بین اهالی محل به نام « غار جهنم» شهرت یافته است و شایعات عدیده ای در بین مردم بومی مطرح می باشد، از جمله می گویند: یکی از اهالی ( برای امتحان گوسفند و یا حیوان دیگری را با طناب به داخل غار فرستاده اند و پس از اندکی آن را بالا کشیده و فقط اسکلت آن باقی بوده است.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.