بیرجند؛

سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد ریالی مخابرات در ۵ سال اخیر

مدیرکل مخابرات استان خراسان جنوبی افزود: در پنج سال گذشته که مخابرات خصوصی شده ۶۰۰ میلیارد ریال در استان سرمایه گذاری شده و این سرمایه گذاری در دولت تدبیر و امید افزایش ۳۰ درصدی داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ عیدی زاده در نشست کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرستان بشرویه گفت: علی رغم اینکه شرکت مخابرات خصوصی شده هزینه ها نسبت به ۱۰ سال گذشته تغییر نکرده است.

وی افزود: در پنج سال گذشته که مخابرات خصوصی شده ۶۰۰ میلیارد ریال در استان سرمایه گذاری شده و این سرمایه گذاری در دولت تدبیر و امید افزایش ۳۰ درصدی داشته است.

مدیرکل مخابرات خراسان جنوبی با اشاره به هزینه های بالای ارتباطی و مخابراتی گفت: یک تلفن عمومی در روستا حدود ۳۰۰ میلیون تومان هزینه برای مخابرات دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: در هر شهر ارائه خدمات تلفن ثابت و همراه بر عهده شرکت مخابرات است.

علی دلگیر افزود: امروزه مردم در برخورد با مشکلات ارتباطی می توانند به سامانه ۱۹۵ مراجعه یا اینکه با شماره تلفن ۱۹۵ تماس برقرار کنند.

دلگیر اظهارکرد: در حوزه تلفن روستایی آنچه که شرکت مخابرات تا قبل از سال ۸۸ انجام داده است نگهداری و سالم سازی آن برعهده خود مخابرات است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در روستاهای ۶ تا ۲۰ خانوار باید حداقل یک تلفن تک کاناله یا تلفن عمومی وجود داشته باشد و این امر اولویت کار ما است.

وی با اشاره به بحث اینترنت در روستاها گفت: در سال جاری اینترنت پرسرعت در روستاهای بالای ۳۰ خانوار راه اندازی خواهد شد و در سال آینده نیز روستاهای بالای ۲۰ خانوار از اینترنت پرسرعت بهره مند خواهند شد.

دلگیر افزود: درصدد هستیم تا در اولین فرصت در جاده های شریانی بین فرمانداری های دو شهرستان نقاط گسستگی را شناسایی و آنها را از نظر آنتن دهی پوشش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث آنتن دهی جاده ها پوشش ۷۵ درصدی آنتن برعهده اپراتورهای تلفن همراه است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی تصریح کرد: قرارداد رومینگ باید در شهرها نیز ایجاد شود تا زمینه رقابت را بین اپراتورها به وجود آورد و آنتن دهی خود را تقویت کنند.

معاون اداره کل پست خراسان جنوبی نیز در این نشست اظهارکرد: در حال حاضر شیوه کاری پست تقریبا از حالت سنتی و فیزیکی خارج شده و درصدد است تا درراستای پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت کند.

الهامی از فعالیت ۲۸۰ دفتر پستی در استان خبرداد و افزود: با راه اندازی این دفاتر در زمینه خدمات پستی و ارسال محموله های پستی توانستیم در سال گذشته رضایت مردم استان را به دست آوریم که امید است با همکاری شرکت مخابرات و بخش خصوصی نسبت به فعال کردن و بروز کردن دفاتر در روستا اقدامات قابل توجهی صورت گیرد.

الهامی نیز از ارتباط فیزیکی مستقیم شهرستان بشرویه با مرکز استان از طریق بخش خصوصی در سال جاری خبر داد و گفت: از جمله اقدامات بسیار مناسب این شرکت توسط بخش خصوصی راه اندازی سرویس نقلیه پستی از شهر بشرویه به مرکز استان بود که محموله صبح شهر بشرویه در بعد از ظهر همان روز در شهر بیرجند توزیع و همچنین بلعکس صورت می گیرد.

وی افزود: در خصوص ارتقا دفاتر فناوری اطلاعات و ارتباطات روستاهای شهرستان بشرویه نیز هفت دفتر در حال فعالیت است که امید است تا با حمایت دولت و واگذاری بعضی از خدمات به این دفاتر گامی موثر در ارتقا این دفاتر و ایجاد اشتغال برداشته شود.

رئیس شعب پست بانک خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: دستگاه های عابر بانک خدمات عمومی هر بانک است و تعداد تراکنش آن با ثابت بودن روزانه ۲۵۰ تراکنش باید صورت گیرد.

کریم پور همچنین یادآور شد: باحمایت بخش خصوصی این شعبه در نظر دارد با واگذاری تسهیلات تا مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال در راه اندازی ATM کمک کند.

در پایان مقرر شد تا پایان سال روستاهای ۶ تا ۲۰ خانوارشهرستان بشرویه از حداقل یک ارتباط تک کاناله برخوردارشوند، همچنین مشکل تلفن ثابت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار حل شود.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.