مشاور مقام معظم رهبری گفت: با برگزاری این کنگره رایزنی هایی برای همکاری با دانشگاههای مسلمانان خارج از کشور صورت گرفته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان دکتر علی‌اکبر ولایتی در مراسم اختتامیه هشتمین کنگره بین‌المللی پزشکان مسلمان جهان در مشهد گفت: شرکت کنندگان در این کنگره بین المللی می توانند پیشنهادات خود را در زمینه های مختلف پزشکی مطرح کنند.

وی با اشاره به نقش بی بدیل پزشکان ایرانی در گسترش علم پزشکی گفت: مهم‌ترین کتاب‌های پزشکی ایران متعلق به طبری، رازی، علی بن عباس اهوازی و ابن سینا است.

گفت: کتاب الحاوی رازی به عنوان بزرگترین دایره‌المعارف پزشکی ایران است که 23 جلد آن تا یک‌سال دیگر از عربی به فارسی ترجمه خواهد شد.

وی با اشاره به کتاب خشائش که 500 نوع داروی گیاهی را معرفی کرده است، خاطرنشان کرد: ابن بیطم که پزشک مسلمان اندونزیایی است در کتاب خود یک هزار داروی گیاهی به داروهای کتاب قبلی افزوده است.

مشاور مقام معظم رهبری گفت: برزویه طبیب نیشابوری نامدارترین پزشک ایرانی پیش از اسلام بود و بیمارستان جندی شاپور هم به عنوان کهن‌ترین بیمارستان ایرانی در زمان شاپور دوم احداث و به مدت 7 قرن فعالیت داشته است.

ولایتی اظهار داشت: ابن سینا کتاب قانون را نوشته است که به عنوان مهم‌ترین کتاب پزشکی جهان در اسلام و غرب شناخته می‌شود.

مشاور مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: طب اسلامی هیچ تاثیری از طب چینی نگرفته است و بیشترین تاثیرات آن از هند و بین‌النهرین و یونان بوده است.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.