مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور گفت: 52 درصد ظرفیت کشتارگاه‌های صنعتی کشور خالی است و این از لحاظ اقتصادی برای سرمایه‌گزاران این عرصه رضایت‌بخش نخواهد بود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  عباس عباسی در حاشیه سومین مجمع انجمن صنفی کشتارگاه‌های صنعتی دام کشور افزود: شاید بهتر باشد، کشتارگاه های صنعتی در سطح کشور را به کشتارگاه بهداشتی تعبیر کرد.

وی بیان کرد: به جزء کشتارگاه صنعتی مشهد که از نظر امکانات، زیرساخت ها و وسعت کافی، خصوصیاتی که در تعریف یک مجموعه کشتارگاهی صنعتی وجود دارد را دارا می باشد، دیگرکشتارگاه‌های صنعتی کشور کمبود هایی در برخی جوانب دارند.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: هرچند این کشتارگاه قدیمی است اما نسبت به سایر کشتارگاه های کشور از یک فرآیند برتری در حیث مدیریت، ساختار و حلقه های تولیدی برخوردار است.

وی با اشاره به ظرفیت تامین درصدبالایی از گوشت استان خراسان رضوی توسط این کشتارگاه عنوان کرد: با این وجود می طلبد که در شهر مشهد که از بیش از 25 میلیون زائر و مجاور را در خود جای می دهد کشتارگاه مجهز دیگری ایجاد شود و کشتارگاه های فعال دیگر شهرستان های استان نیز به این سمت و سو حرکت کنند.

عباسی تصریح کرد: کشتارگاه‌های صنعتی به لحاظ ماهیتی، قانونی و اخذ مجوز ها کاملا وابسته به سازمان دامپزشکی کشور هستند و با اقداماتی که در سال 94 پیش‌بینی کرده‌ایم، امیدواریم وضعیت کشتارگاه‌های کشور بهبود یابد.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر 75 واحد کشتارگاه صنعتی و 304 واحد سنتی دام در کشور وجود دارد که عمدتا با مالکیت شهرداری‌های کشور اداره می‌شوند که با تفاهم نامه هایی که در دستور کار داریم به دنیال افزایش سهم کشتار گاهها صنعتی هستیم.

وی با بیان اینکه که کشتارگاه‌های سنتی یک مخاطره جدی برای سلامت جامعه هستند، افزود: این 75 واحد در سال 93 حدود 75 درصد گوشت کشور را تولید کردند، همچنین 2 میلیون و 200 هزار رأس دام را در سال می‌توانند در خود جای دهند.

وی خاطرنشان کرد: نزدیک به 300 هزار تن گوشت وارد کرده‌ایم و این نشان می‌دهد منابع داخلی حدود 300 هزار تن کسری دارد که باید با اصلاح نژادی و راه کارهای دیگر اقدامات مفیدی انجام داد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.