مدير كل راه و شهرسازي استان گفت: در 4 ماهه ابتداي سالجاري با طرح 53 پرونده شكايت از سوي اين اداره كل ،حدود 20 هكتار از اراضي دولتي و ملي از تصرف افراد سود جو و زمين خوار خارج شده و به بيت المال بازگشته است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ غلامرضا رضايي با اشاره به وظیفه خطیرحفاظت از اراضي دولتي در محدوده و حريم شهر ها گفت: زمين بدليل ويژگيهاي خاصي كه دارد ، هميشه مورد طمع افراد سود جو بوده و اين توجه موجب بوجود آمدن پديده زمين خواري وتجاوز و تصرف غير مجاز به اراضي دولتي ونهايتا" تضعيف حقوق بيت المال گرديده است .

 رضايي افزود: در خصوص اطلاع رساني درمورد اراضي دولتي اقداماتي بعمل آمده است و طي برنامه اي جامع مقرر است با اطلاع رساني عمومي به كسانيكه كه قصد خريد هرگونه زمين يا ملكي را دارند كمك خواهد كرد تا درهنگام خريد دردام افراد سودجو و زمين خوار نيفتند .

مدير كل راه و شهرسازي استان  خاطرنشان كرد:  با توجه به هماهنگي و همكاري كه بين دستگاههاي قضايي و انتظامي با اين اداره كل وجود داشته، دردو سال اخير شاهد دست آورد هاي خوبي در بازگشت اراضي تصرف شده و برخورد با زمين خواران بوده ايم.

وي اعلام كرد: در سال گذشته در حدود 93 فقره پرونده رفع تصرفات در محاكم قضايي مطرح شده كه اين تعداد پرونده موجب شده تا حدود 25 هكتار به ارزش 5/7 ميليارد تومان  از اراضي دولتي و ملي رفع تصرف گردد و در 4 ماهه ابتداي سالجاري با طرح 53 پرونده شكايت از سوي اين اداره كل ،حدود 20 هكتار به ارزش 5/3 ميليارد تومان از تصرف افراد سود جو و زمين خوار خارج شده و به بيت المال بازگشته است .

مدير كل راه و شهرسازي از كساني كه در آزاد سازي اراضي تصرفي،نقش موثر داشته اند قدرداني كرد و از دستگاه هاي متولي خواست ،در ادامه اين رسالت خطير اين همدلي و همكاري را ادامه دهند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.