بررسی چگونگی بهبود سوختگی درجه دوم از ژل کیتوسان تغییر یافته با نانو ذرات نقره بر روی موش توسط محققان مرکز تحقیقات سوختگی ایران انجام شد.

سهیلا نادری قره قشلاق عضو مرکز تحقیقات سوختگی ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: سوختگی از علل مرگ و میر در برخی از جوامع است و از آنجایی که اکثر افرادی که درگیر سوختگی‌های عمیق می‌شوند افراد محروم جامعه هستند و باید بیش از پیش به مداوا و بهبود حال آنان توجه داشت.

وی در ادامه از بررسی‌های آزمایشگاهی بر روی موش‌های آزمایشگاهی سوخته که گروه اول با ژل کیتوسان تغییر یافته با نانو ذرات نقره و گروه دوم بدون دخالت ذرات نانو نقره خبر داد.

نادری خاطر نشان کرد: در این مطالعه‌ی آزمایشگاهی همچنین مداوا با کرم تجاری سولفا‌دیازین نقره در گروه سوم و گروه چهارم بدون استفاده از دارو بررسی شد.

وی با اشاره به نمونه برداری انجام شده از محل سوختگی در روزهای 1،7،14،21،28 سوختگی و همچنین بررسی بهبود زخم در هر چهار گروه گفت: گروه مداوا شده با ژل کتیوسان حاوی نانو ذرات نقره نتایج بهتری در درمان سوختگی نشان دادند.

وی در ادامه از حضور دکتر محمد جواد فاطمی و شیدا ضیائیان اعضای مرکز تحقیقات سوختگی در این مطالبه خبر داد و افزود: با روش اندازه‌گیری لایه‌های پوست و سایر بررسی‌ها می‌توان گفت ژل کتیوسان تغییر یافته با نانو ذرات نقره به عنوان کاندیدای مناسبی جهت درمان سوختگی درجه دوم است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.