انتخاب جایگرین‌های آنتی‌بیوتیکی در بیماران سوختگی سهم بسزایی در میزان کاهش مرگ و میر این افراد خواهد داشت.

مریم رهام متخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: یکی از علل مهم مرگ و میر در بیماران سوختگی عفونت می‌باشد و لذا تعیین نوع میکروارگانیسم و حساسیت آنتی‌بیوتیکی آنها از اهمیت ویژه‌ای برای این بیماران برخوردار است.

وی گفت: با تشخیص به موقع و انتخاب آنتی‌بیوتیک مناسب می‌توان از عوارض مرگ‌آور آن کاهش داد و همچنین مدت اقامت بیماران در بیمارستان را کاهش داد.

رهام در ادامه خاطرنشان کرد: داروهای کولیستین و لوروفلوکساسین دارو‌های نسل آخر در بازار می‌باشند که تعیین مقاومت آنتی‌بیوتیکی آن توسط دو تن از پزشکان متخصص عفونی مرکز سوختگی شهید مطهری مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به اینکه یک سوم موارد آسینتوباکتر به لووفلوکساسین حساس و نیمی دیگر موارد هم نسبت به آن intermediate می‌باشند، می‌توان از آن بعنوان درمان ترکیبی با سایر آنتی‌بیوتیک‌ها برای درمان عفونت‌های آسینتو‌باکتری استفاده کرد.

وی گفت: در مورد عفونت‌های انتروکوک و انتروباکتر که هیچ مورد مقاومی به لووفلوکساسین گزارش نشده است و همچنین استاف کواگولاز منفی و استاف اوریوس که مقاومت کمی به لووفلوکساسین دارند، استفاده از این آنتی‌بیوتیک منطقی به نظر می‌رسد و با توجه به اینکه جذب گوارشی بالایی دارد مصرف آن راحت‌تر می‌باشد و می‌تواند جایگزین خوبی برای آنتی‌بیوتیک‌های تزریقی باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار