باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

اندر حکایت خرافات فوت درمانی/پیرزنی كه با فوت كردن ادعای پزشكی می كرد

شنیده بودیم که یک عده افراد غیر‌متخصص پیدا میشوند که با نگاه‌کردن در چشم افراد یا چیزی شبیه به این بیماران را معالجه می کنند اما ندیده بودیم خرافات و ناآگاهی به جایی برسد که عده‌ای برای معالجه بیماریشان به فوت متوسل شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،برای همه ما پیش آمده كه موی ابرویمان در چشممان گیر كرده باشد و اذیتمان كند. اینجاست كه از دوست یا كس دیگری میخواهیم كه ما را از شر آن خلاص كند و توی چشممان فوت كند اما حالا پای فوت از مرز خرافات رد شده و به حوزه پزشكی رسیده است.

شانسی که علم به ما هدیه می دهد
پزشکی مدرن شگفت انگیز است، خوشبختانه در حال حاضر ما به نقطه‌ای رسیدیم که شانس زیادی برای زنده ماندن داریم. دیگر به دلیل دندان کشیدن یا التهاب لوزه نمی‌میریم.اما در گذشته چنین نبوده است.

ریه‌های آهنی قدیمی که تنفس را شبیه‌سازی می‌کردند، بیشتر شبیه شکنجه‌های قرون وسطی بودند تا روشی برای درمان. همچنین در گذشته درمان نرمی استخوان کودکان که به دلیل کمبود ویتامین D رخ می‌دهد، با برنزه کردن آنها انجام می‌شد، درمانی که اکنون تنها با خوردن مقادیر کمی ویتامین E صورت می‌گیرد.

قبل از وجود آنتی‌بیوتیک‌ها هم ورم لوزه یک بیماری کشنده بود برای اینکه بیماران از درد انگشت‌های خود را گاز نگیرند، پزشکان دستگاهی را به گلوی فرد وارد می‌کردند. در قدیم معتقد بودند هیچ چیز برای یک بیمار بهتر از خون کشیدن نیست. هنگامیکه دکتر به زالو دسترسی نداشت از زالوی مصنوعی برای مکیدن خون استفاده می‌کرد.

اگر تا به حال فکر می کردید که وسایل دندان پزشکی امروزی خشن هستند بهتر است نگاهی به دستگاه های قدیمی دندان پزشکی بیندازید.

خلاصه اینکه همه تصور میکنند این روش های قدیمی از مد افتاده و دیگر کسی به سراغ اینها نمی رود. 

فوتی که یاری خرافات درمانگر شده است
اما یکی از این روش‌های قدیمی که به نسل ما رسیده است، فوت درمانی است. بله درست خواندید یعنی فردی ادعا می‌کند که با فوت کردن در دهان افراد می‌تواند بیماران را مداوا کنند.

فتاحی فوق تخصص گوش و حلق و بینی در خصوص فوت درمانی می‌گوید: این موضوع از نظر علمی، آناتومی و پاتولوژی کاملا رد شده است. به عبارت دیگر اینکار نشدنی و غیر ممکن است. در ثانی اگر هم شدنی باشد، بسیار خطرناک محسوب می‌شود زیرا ممکن است جسم خارجی از بینی به سمت حلق فرد برود و در حنجره‌اش بیفتد. این اتفاق می‌تواند خفگی بیمار را در پی داشته باشد.

اگر از نکات علمی این کار غیراصولی هم بگذریم، از نظر بهداشتی فوت درمانی به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

فتاحی ضمن تاکید بر غیربهداشتی بودن فوت درمانی افزود: چه بسا فرد، بیماری‌های مسری و عفونی داشته باشد که از طریق بزاق دهان منتقل شوند و ما عوارض آنرا در سال‌های بعد ببینیم.

درمانی غیر قانونی اما مورد پذیرش مردم
حالا که فوت درمانی را از نظر علمی و بهداشتی بررسی کردیم نظر متخصصین را در این باره فهمیدیم، باید نگاهی هم به بعد قانونی اینکار بیندازیم.

رحیمی بازرس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این خصوص عنوان کرد: این فرد و کار غیر اصولی او را به مرجع قضایی معرفی خواهیم کرد. هر حکمی که مراجع قضایی به ما بدهند مطابق دستور اجرا خواهیم کرد. این فرد با عنوان دخالت در امور درمان بدون داشتن مجوز مورد اتهام قرار می‌گیرد.

رونق کسب و کار درمانگران خرافاتی زیر سایه سادگی مردم
دیدگاه قانون را هم که فهمیدیم، اما جالب تر از همه اینها صحبت‌های مردمی است که به این فرد مراجعه می‌کنند و اتفاقا خیلی هم راضی هستند.وقتی به سراغ یکی از این درمانگران رفتیم، دیدیم در حال فوت کردن در دهان کودکی است که پوست تخمه راه گلوی او را بسته است.والدین این کودک می گفتند مراجعه به پزشک نتوانسته فرزند آن ها را معالجه کند. به همین دلیل این درمان خرافابی روی آورده اند.

 وقتی با این مراجعه‌کننده صحبت کردیم، دیدیم ظاهرا همه فوت درمانی را غیرقابل قبول نمی‌دانند، این فرد می‌گفت: وقتی هشت ساله بودم موقع مریضی میامدم اینجا چراکه قرص و داروی پزشکان افاقه نمی‌کرد. در حال حاضر هم فرزندم را برای فوت درمانی به اینجا میاورم. این فرد از نظر بهداشتی هم با اینکار مشکلی نداشت.

حالا ما مانده‌ایم فوت درمانی چه خرافاتی است که قانون و علم و بهداشت هر کدام نظر متفاوتی راجع به آن دارند.

گزارش از ریحانه هرندی

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهبازی
۲۲:۴۴ ۲۴ دی ۱۴۰۲
سلام تورشت کسی میشناسیدلطفا ادرس بدید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۰۴ ۲۳ دی ۱۴۰۲
کاملا هم درسته و خرافات نیست. علم پزشکی مدرن جز بدبخت کردن و به خطر انداختن سلامتی هیچ غلطی نتونسته بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۰ دی ۱۴۰۲
اصلا هم خرافات نیست، خرافات علم ناقص شماست
Iran (Islamic Republic of)
nesa
۲۲:۴۷ ۱۹ دی ۱۴۰۲
منم دوتا بچه دارم یعنی هر ماه دو سه بار میبرم اگه نبرم صد بار هم ببرم دکتر خوب نمیشه بدتر هم میشه اصلا خرافات نیست
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۰:۱۸ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
بندی یک چیز کاملا درسته من هرموقع بچهام تب میکنن وبی اشتها میشن میبرمشون خوب میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
اصلا اینطور نیست یکی از بچه های فامیلامون تو احساس خفگی می‌کرده به بیمارستان که بردنش عکس گرفتن گفتن سریع بخوابونینش تو گلو چیزی گیر کرده باید عمل بشه بعد که بردنش جای بندی خوب شده دوباره که بردنش دکتر آزمایشگاه گرفتن گفتن چیزی نیست بعدشم اون استخوان ها چجوری از گلو در میان اگه خرافات گویی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۰۸ آذر ۱۴۰۲
اصلا هم خرافه نیست.
تو آمریکا دستگاه تول گیری میفروشن اینا هنوز میگن خرافه ست.
تول گیری روش های مختلفی داره که یکیش فوت کردنه
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۰:۰۲ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
سلام کسی ادرس تل تو اردبیل میشناسه؟لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۶ آذر ۱۴۰۱
سلام درهمدان کسی ادرس تلگیرروداره میشه بفرستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۷ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
سلام من هم پسرم بعد از سرما خوردگی سرفهای شدید میکرد هردکتری میبردیم میگفتن اسم کودکان اگه مراقبت نکنی اسم شدید میگیره من هم از بچگی که مادرم من رو پیش خانومی که تول میبرد پسرمو بردم همون شب خدارو شکر سرفه هاش بند اومد
Iran (Islamic Republic of)
ستاره
۱۱:۳۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
منم پسر یکساله ام رو یک هفته بخاطر تب بیمارستان بود تبش پایین نمیومد یک عالمه آنتی‌بیوتیک بهش تزریق کردن آخرش دکتر گفت ویروس بعد که آوردمش خونه یک هفته بعد دوباره تب کرد این بار دکتر نبردم رفتیم پیش تل گیر اندازه یک قاشق غذاخوری غذای فاسد شده از گلوش اومد بیرون بلا فاصله تبش قطع شد
Iran (Islamic Republic of)
آرش شکری
۱۴:۲۹ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
با سلام،
من کاملا به این کار ایمان دارم، دخترم استخوان بلدرچین تو گلوش گیر کرده بود و اصلا نمی تونست چیزی بخوره، که ما به دکتر مراجعه کردیم و دکتر که گفت چیزی گیر نکرده و اگه هم چیزی باشه که باید بره اتاق عمل و بیهوش بشه و ..... یکی از همکاران ادرس تل گیری به من داد و به اونجا رفتیم و با یه فوت استخوان از گلوی دخترم به بیرون پرتاب شد . خدا لعنت کنه دکترهایی که بویی از انسانیت نبردن و فقط به فکر خالی کردن جیب مردم هستن.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۰۵ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
من قبل عید سرفه داشتم بحدی که از روی تخت پرت میشدم پایین بعد عید رفتم دکتر خوب نشد رفتم بندی استخون در اورد از گلوم خوب شدم..اصلا هم خرافات نیست
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه یزدی
۱۶:۲۷ ۰۵ فروردين ۱۴۰۱
من پارسال تو گلوم چیزی گیر کرده بود و نمیدونیتم رفتیم پیش دکتر گفت ازمایش بده از این بیمارستان به اون بیمارستان که اپاندیسم رو بکشن بیرون قرار بود اینجور بشه که به دلمون افتاد بریم پیش همین بندی ها ببینن چیزی هسست تو گلوم که بله رفتیم چندتا چیزی بود در اوردش و نیم ساعت نشد حالم خوب شد
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۳:۲۷ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
اتفاقاخدمت شمادکترهای عزیزعرض کنم پسربچه ۳ساله دارم که یه هفته بودتب داشت هیچی هم نمیخوردامروزصبح بردیم پیش تول گیرتوشهرستان ساوه به لطف ایشون خوب خوب شد.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۰۷ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
من خودم چند ماه گلو درد بودم و عفونت زیاد داشتم ده بار دکتر رفتم و ده مدل دارو تجویز کردن تا بالاخره رفتم پیش یکی که بند باز کن بود. با انگشتش از توی گلوم یک تیکه استخون در اورد بعدشم خوب شدم
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۲:۱۶ ۲۶ دی ۱۴۰۰
این کار به تحقیق درسته و مخالفتها از سر جهالت و غرض‌ورزیه
Germany
محمد مهدی
۱۷:۰۷ ۱۸ دی ۱۴۰۰
یه دیقه با خودتون فکر کنین
شما وقتی نفس میکشین،هوا از طریق بینی به داخل ریه ها میره
بعد چجوری وقتی تو دماغتون فوت کرده از دهنتون در میاد؟

من خودم به شدت طرفدار طب سنتی ام ولی به هیچ وجه به طب خرافات علاقه ای ندارم

برادر من از آلبالو بدش میاد بعد چطوری وقتی بردیمش پیش، این آدما از تو گلوش هسته آلبالو در آوردن؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۵ ۰۵ دی ۱۴۰۰
دکترای الان ک باعکسو هزارتا داستانو هزینعای زیاد باز از هیچی سر درنمیارن لاقل این روشای سنتیو ازمون نگیرین.خودمون شاهده چجوری درس خوندنو چه جوری نمره گرفتنه دکترا تو دانشگاه هستیم
Japan
محسن
۲۰:۰۴ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
تو بینی فوت میکنن نه توی دهان اصلا خرافات نیست شاید روش اصولی نباشه برای همه اتفاق میفته که غذا گاها میپره تو مسیر بینی ادم بزرگا بایه حرکت شبیه خروپف کردن درش میارن ولی بچه ها که بلد نیستن وکاملا واقعیت داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۰ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
دکتر میگه اینکار خوب نیست درصورتی که من به چشم خودم دیدم دختر بچه ای را از بیمارستان آوردن برای تل گیری توی بغل مادرش بود صورتش ورم کرده بود چشم‌هاش باز نگه داشته نمیشد مادرش میگفت یک هفته حال این بچه خرابه توبیمارستان بستری شده وتب امانش رابریده یک بیمار آدرس تل گیری را داده بود وقتی تل گیر
ی کرد بچه بلند شد نشست انگار اصلا مريض نبود
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۰:۲۳ ۱۴ تير ۱۴۰۰
سلام ، همسر من مدتی حس میکرد چیزی تو نای یا گلویش گیر کرده به متخصص گوش وحلق وبینی مرجعه کردیم عکس گرفت گفت ی استخوان رشد کرده باید جراحی شود ، ولی به ی خانم به بندبازکنی معروف است مراجعه کرد با انگشت از ته حلقش ی تیکه استخوان مرغ سبز شده در آورد وخوب شد بعد مجددا عکس گرفتیم چیزی وجود نداشت و پزشک زیر بار نرفت وگفت از نظر علمی درست نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
لطفا ادرس بدید منم پسرمو ببرم .خواهش میکنم زودتر چون پسرم ۵ روزه تب داره .
Iran (Islamic Republic of)
معینی
۰۱:۰۰ ۰۸ خرداد ۱۴۰۰
بارها و بارها دیدیم که در این سایت و جاهای دیگه با اینگونه درمان های مفید، فقط مخالفت میشه. باید به شماها گفت درباره چیزی که علم و اطلاع ندارید لااقل سکوت کنید و اظهار نظر بیخود نکنید!
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۳:۳۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
اینجانب خودم پرستار بیهوشی هستم.
و ب کرات شاهد بودم ک اطرافیان از کودک تا بزرگسال و از جمله خودم با اینکار بندی تنفس بهتری داشته ایم و مخصوصا بچه های بی اشتها و لاغر ب غذا خوردن میافتند.
در ضمن انقدر نگویید فوت بندی ما خانوادگی پیش خانم محترمی در شیرودی مشهد میرویم ک کاملا بهداشتی و با دستکش و فقط با لمس گلو از بیرون چند سرفه و از داخل دهان با انگشت جسم خارجی را در میآورد و تحویل خودت میدهد.
قرار نیست ک هر چیزی را ک ندیده ایم ب راحتی پای خرافات بنویسیم.
مگر همین کرونا هزار و یک درمان سلیقه ای توسط پزشکان ندارد.
مهم درمان است.
Iran (Islamic Republic of)
یاسمین
۲۰:۰۴ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
سلام میشه ادرس دقیق بدیدممنونم
Iran (Islamic Republic of)
فائزه
۰۸:۴۳ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
سلام تو رو خدا یه ادرس بدین بچم خیلی حالش بده اصلا خوب نمیشه تب داره اسهالو استفراغ چندوقت یکبار این طور میشه
من چهارمحال میشینم هرکی ادرس داره این طرفا یا اصفهانو شهرکرد خواهش میکنم زود بفرستین
Iran (Islamic Republic of)
محسن برزنونی
۱۲:۵۲ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
فرزند بنده سال گذشته یکسره تب میکرد بعدش تشنج دوبار تشنج کرد پزشک ها نمی‌تونستن درمان کنند بعد رفتیم پیش بندی داخل بینی بچه ام فوت کرد و مقدار زیادی پوسته تخمه و استخوان خارج کرد و دو روز بعد کل علاعم برطرف شد تب تهوع استفراغ من خودم کادر درمانم و اعتقادی نداشتم ولی الان هر 6ماه بچه مو میبرم پیش بندی به نظر من بچه رو تا سن 5سالگی سالی دوبار باید ببری پیش بندی
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۲۲:۳۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
خرافات را شما مینویسید . فوت درمانی خرافات نیست برادر من
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۰:۱۳ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
دوستان اگر کسی تلگیر خوب در کرج میشنایه اطفا معرفی کنه خیلی بدحالم به چیزی ته گلومه غذا نمیتونم بخورم تنفسم هم سخت شده
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۶:۵۶ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
چرا اینقدر با طب سنتی مخالفت میکنید؟
اینقدر مردم تجربه مثبت دارن به هیچ کدوم اهمیت نمیدید؟
Iran (Islamic Republic of)
نرجس
۰۸:۱۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
دخترخاله خودم حدود ۲۰ ساله پیش که حدودا یکساله بود مدت زیادی بود که از اشتها افتاده بود و مراجعه به پزشکان هم جوابگو نبود. مادربزرگم(مادر پدرم) مهمان ما بود و خالمم سرزده به خونه ما اومد و باز هم از بی اشتهایی و بی قراری دخترخالم شکایت کرد. مادربزرگم کمی گلوش رو ماساژ داد و پوست یک تخمه رو از گلوی بچه دراورد و بچه واقعا به آرامش رسید. حتی مادرمم تا اون روز نمیدونست که مادربزرگم همچین کاری رو بلده. دیگه مادربزرگ من که از این راه پول درنمیاورد که بگیم توی دستش پوست تخمه مخفی کرده و الکی گفته از دهن بچه درومده. من خودم کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی ام و عضوی از جامعه پزشکی. ولی بعضی چیزهای طب سنتی رو قبول دارم. الان دختر خودم موقع قورت دادن، چونش رو به سینش نزدیک میکنه و اشتهاش کم شده حیف که مادربزرگم سالهاست از پیش ما رفته.
Iran (Islamic Republic of)
هستی
۱۵:۲۲ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
اگه حقیقت نداشت الان من زنده نبودم،واقعا که واسه اینکه دکترا پول در بیارن و بیماران به تل گیر ها مراجعه نکنند این پیام رو ساختند،
من حدود یه سال هر دکتری که بگی رو رفتم،دکتر گوارش،دکتر گلو،گوش و حلق و بینی،حتی دکتر اعصاب هم رفتم چون فک میکردم از فشار عصبی این حالت برام پیش اومده،رفتم امآر آی مغز و آندوسکوپی گلو و لارندوسکوپی و هرجور معاینه ای که فکرشو بکنین انجام دادم.
ولی وقتی فهمیدم تل گیری خیلی هارو درمان کرده دریغ نکردم و برای انجام دست به کار شدم،رفتم قرچک ورامین یه خانم این کارو انجام داد برام،یه کم گردنم رو فشار داد و بعد نگه داشت و فوت کرد،اومدم بیرون،
یک ماه بعدشم دوباره این مشکل برام پیش اومد و دوباره به تل گیر مراجعه کردم و دوباره از گلوم غذاهایی که قشنگ خودم خورده بودم تو اون مدت،مثل غضروف ماهی و هسته آلبالو از گلوم دراومد،علامت های این مشکل هم گرفتگی گردن و گوش، مشکل در بلع و احساس خفگی هم درد خفیف بود.
Iran (Islamic Republic of)
مرضیه
۲۳:۱۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
اصلا خرافات نیست و شما در خواب هستید. اگر مراجعه کنید میبینید که یک کار کاملا منطقی و مطابق با عقل است. با ماساژ کمی روی گلو شیی گیر کرده در گلو را از بین حفره های گلو بیرون می اورند و بعد به راحتی با یک فوت چند چیزی که با دست از حفره بیرون امده، خارج میکنند. اگر پزشکان که از نفوذ زیاد طب سنتی و نتایج عالی ان بگذارند، این روش را تجربه کنید تا ایمان بیاورید.
Iran (Islamic Republic of)
شیوا
۱۵:۰۶ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
سلام اگه کسی تو تبریز یا آذرشهر ادرس این فوت کن ها رو داره خواهشن بگید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۲ ۲۸ تير ۱۴۰۰
سلام بله در تبریز خانومی هست که ادرسش پشت قبرستان مارالان هست بری اونجا یعنی جلوی قبرستان مارالان بپرسی خانومه (چب چی) همه نشون میدن اخه تو تبریز به این حرفه چب چی میگن از نفری هم ۴۰ تومن میگیره من خودم چند بار بچه هامو بردم انشاالاه خوب میشه ما رو هم دعا میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
چرا در مورد چیزی که علمشو نداریم نظر میدین اونم مطالب این مدلی کاملا سیاه نمایی واقعا تاسف باره
Iran (Islamic Republic of)
الهام معقول
۲۱:۵۴ ۲۹ تير ۱۳۹۹
سلام بنظرمنده اینکه حقیقت داره یا نداره رو باید تست کرد اونم نه به حرف مردم و تردستی خودشون باید رفت پیششون برای آموزش،بگفته ی خودشون تقریبا 700 تومان میگیرن یادمیدن اونجاحقیقت آشکارمیشه ک خودت بری تواون حرفه یا کار، موفق و سلامت باشید درپناه خداوند
Iran (Islamic Republic of)
شیرین
۱۸:۰۱ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
پسر من خیلی تل می‌شد، از یک سالگی تا هشت سالگی. بار آخر که بردمش پیش یک متخصص طب سنتی و چیزی که توی گلوش گیر کرده بود رد کرد، ازش خواهش کردم بهم یاد بده. بعد از اون هم یکی دو بار پسرم تل شد و خودم براش رد کردم. اگر یاد نمی‌گرفتم هم باز مطمئن بودم که همچین چیزی صحت داره.
United States of America
ناشناس
۰۴:۱۰ ۲۰ تير ۱۳۹۹
سلام ، آیا کسی در لرستان ، فرد تل گیر سراغ داره ؟؟

من خودم هراز گاهی دچار این عارضه میشم ، الان چند روزه چیزی پشت لوزه م گیر کرده و خیلی اذیتم میکنه ، ولی چون بتازگی اومدم لرستان ، کسی رو نمیشناسم
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۶:۴۸ ۱۲ تير ۱۳۹۹
من خودم قبول نداشتم ولی بچه 18 ماهه ام دو هفته تب داشت غذا هم نمیخورد دیگه زندگی و خواب و خوراک نداشتیم بخدا، پیش شش هفت تا دکتر متخصص هم رفتیم، کلی هم هزینه کردیم الکی هم انواع آنتی بیوتیک و شربت و دارو ریختیم تو گلوی بچه بیچاره آزمایش خون و عفونت ادراری هم گرفتن از بچه آخرش کسی نفهمید چیه و فقط آخرین جایی که رفتیم خانم دکتر دستور بستری نوشت.کار خدا بود که اونروز پسرمو بستری نکردن و گفتن فردا بیارش.ما هم قبل بیمارستان رفتن به توصیه آشنامون بردیم پیش تلگیر که بدون فوت و با ماساژ گلو و کاملا بهداشتی کارش رو انجام داد خدا خیرش بده.الان نزدیک ده روزه دیگه بی اشتهایی و تب پسرمون خداروشکر رفع شده.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۲۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
من اینو میشناسم تو شهریاره
چرا بعضی پزشکان ادعاشون میشه الکی
بچه من تب اسهال بی اشتها میرفتم دکتر بچمو سوراخ سوراخ کردن انقدر آمپول زدن آخرشم میخواستن عملش کنن
ولی بردمش پیش این ننه در عرض یک دقیقه بچه زنده شد
Iran (Islamic Republic of)
الهه محمدی
۱۷:۲۹ ۱۵ تير ۱۴۰۰
با سلام پسرم 18ماهشه لب به غذا و شیر نمیزنه،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۱ دی ۱۳۹۸
سلام چرا فکر میکنید خرافات از قدیم بوده خود من دخترم مادرم و برادرم چندین بار اینکا را انجام دادیم و نتیجه گرفتیم حالا دکترها بخاطر اینکه کاسبیشون خراب نشه میگن خرافات به نظر من طب سنتی اگر رعایت بشه خیلی بهتر از این داروهای شیمیایی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
یکی از اقوام ما بچه کوچیکش مرتب گریه میکرد به حدی مه سرشو به زمین میکوبید علتشو هیچ دکتری تشخیص نمیداد تا اینکه بردنش پیش یه تولگیر و‌با فوت مردن در بینی بچه و‌دراومدن هسته میوه تمام ناراحتیهاش از بین رفت و مورد بعدی اینکه یکی از آشنایان هم بچه ش بیاشتها بود و‌خیلی تب میکرد تا اینکه بردنش پیش تولگیر سه تا هیته میوه تخمه و نصف لوبیا دراورد . منم دخترمو که تب شدید میکنه و‌اصلا پایین نمیاد فردا میخوام ببرمش
United States of America
مریم
۱۷:۱۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
سلام ،امروز ۱۱مهر ۹۸ هست ،من اصلا از این چیزا سر در نمیارم تا اینکه یک هفته اس ک پسر خواهرم شدید تب داشت و به من گفت ۲بار برده دکتر و دکتر هردفعه بخاطر بهبود بچه دواشو عوض کرده و گفته اگه تبش باز نیاد پایین امکان داره تشنج کنه اگر دوا جواب نداد ببرید بیمارستان،بعد خواهرم گفت یکی از دوستانش این روش و نمیدونم والا اسمش دقیق چیه و الان فهمیدم دقیقا نیم ساعت پیش،رو گفته انجام بده و پرس و جو کرده یک نفر رو معرفی کردن و خواهرم رفته ،خواهرم گفت با چشای خودم دیدم خیار در آورد ولی از گلوی پسر خواهر شوهرش چیزی در نیومده چون قبلش معاینه کرده گفته پسر تو چیزی تو گلوش نیست،گفت مریم سر دو سه دقیقه تبش اومد پایین.دختر خودمم از قضا ۲سالشه و تازه ازش شیر و گرفتم و هرچی غذا میدم نمیخوره یا با مکافات و بازی دادن توسط من و خواهرش یک قاشق غذا میخوره ،و چند وقتی هم هست ک دهنش بو میده،حالا قرار منم برم پیشش فردا ،انشا ا... ک تو گلوی بچم چیزی نباشه .من تازه زدم اینترنت متن خوندم کفتم بزار منم توضیحی بدم ک خواهرم دیده
France
مهنا
۲۳:۳۶ ۰۴ مهر ۱۳۹۸
پسرخاله من هم چند ماه بچه نتونست غذا بخوره و مدام از گلودرد شکایت میکرد و دکترها تا مرز جراحی پیش بردن بچه ۵ ساله رو اما آخرش بینی ش رو فوت کردن و هسته آلوچه دراومد ازش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
منم اول قبول نداشتم ولی امروز که. پسرمو بردم واز دهانش 2تااستخوان به اندازه نخود دراومد تعجب کردم پسرم شبا نمیتونست خوب نفس بکشه ووقتی سرما میخورد مکافات داشتیم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۸:۵۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
بچه ها این استخوان یا تخمه یا هر چیزی دیگه ای این ها زمان بچه هستید از روی زمین چیزی بر می‌دارید و می‌خورید به لطف خدا بالای گلو دوتا حفره هست که داخل حفره ها می مانه تا از خفه شدن جلوگیری کنه
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۰۸:۳۷ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
جا داره متخصصین یه کم از غرور کاذب و تخیلیشون بیان بیرون و از تجربیات بقیه درس بگیرند
حداقل چهارتا کلیپ ببینم بعدا نظریه فوق تخصصی صادر کنند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مریم
۲۱:۱۲ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
خیلی جالبه که طب سنتی ایرانی داره در دانشگاهای طراز اول دنیا مورد پژوهش قرار میگیره و نتایج مثبتش با یه سرچ گوگل روشن میشه
Iran (Islamic Republic of)
Raoof
۱۴:۳۳ ۱۰ تير ۱۳۹۸
اصلا هم اشتباه‌ نیست پسر برادرم ماهها دهنش بو میداد به چند تا فوق تخصص گوارش دندانپزشک بدبخت بردن بچه ۱۴ ساله رو آندوسکوپی کولونوسکوپی آزمایش عکس از همه دندونا فرستادن ۶ ماه انواع و اقسام داروهارو خورد ولی پیش همین خانما بردن با یه فوت هسته خرما و پوست خیار اومد بیرون از همون روز بو نیومد که نیومد الان یک سال از اون اتفاق میگذره
Iran (Islamic Republic of)
ح
۲۰:۰۶ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
سلام ممنون از مطالب خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
پدر
۱۶:۴۸ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
سلام.
اولین بار دختر بزرگم تل شد تب استفراق بی‌اشتهایی اسهال دو هفته هرچی دکتر بردیم جواب نداد.
به سفارش یکی از دوستان بردم تل‌گیر دو.سه تا هسته در اورد خدا شاهده به ساعت نکشید انگار آب رو اتیش ریختی.
بنده صاحب چهار فرزند هستم. که هر چهارتاشون سابقه تل رو دارن..
ولی بعد ۶.۷ سال دیگه نشدن.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۴۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
به شخصه دیدم که خیلی درمان ها با این روش های سنتی انجام گرفته که طب جدید از درمان آنها عاجز است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
خرافاتی بیش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
بعضی دکترا فقط پول ومیگن سرما خورده پنی سیلین بچه من ۲ماه بود مریض شبیه سرماخوردگی از این به اصطلاح دکترا ناامید شدم رفتیم پیش ی پیرزنه همین فوت خرافی انجام داد تو گلوش استخوان مرغ گیر کرده بود الانم سالم سلامت
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۱۲:۳۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
دوستان حقه نیست.خرافه نیست.تحقیق کنید..واقعا با خوندن این متن بخیلی چیزا شک کردم.
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۰۸:۴۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
طب سنتی از همه بهتره من خودم 3 ساله اینطوری ام و هر دفعه ک احساس میکنم چیزی تو گلوم مونده میرم و دقیقا چیزایی ک خوردم در میاره
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۰۱ ۰۸ آذر ۱۳۹۷
واقعا نمیدونم چه رازی توی این قضیه نهفته ست' بعد چهار شب و روز بیخوابی و دادن انواع داروهای شیمیایی با نسخه پزشک'امروز دخترم به لطف طب سنتی که از اجدادمون به ارث رسیده کنارم راحت خوابیده'
طب مدرن رو نفی نمیکنم اما تلفیق این دو باهم رو باید قبول کنیم و از هر دو روش استفاده کرد'سلامت باشید'
Iran (Islamic Republic of)
آنیتا
۲۳:۵۵ ۰۴ آبان ۱۳۹۷
من دخترم تا دم مرگ رفت هیچ فوق تحصصی نتونست تشخیص بده فقط آنتی بیوتیک و سرم هزار جور دارو تجویز میکردن روز ب روز لاغر تر و بیحال تر حتی آب نمیتونست بخوره تا اینکه خدا کمکمون کرد و کسی رو بهمون معرفی کردن ک با دَم زدن و فوت کردن (البته نه فوت الکی، تخصصی و جایی از گلو رو فشار میدن که کار هر کسی نیست) چیزایی ک تو گلوش تو این مدت گیر کرده بود مثل مواد چرخ کرده از دهنش اومد بیرون و التهاب و سفتیه گلوش از بین رفت و وقتی اومدیم خونه دخترم مثل قحطی زده ها شروع کرد ب خوردن غذا و من همیشه خدا رو شاکرم که همچین علم سنتی ای وجود داره ...
Iran (Islamic Republic of)
هلما
۲۲:۰۰ ۰۸ آبان ۱۳۹۷
لطفا ادرسشو واسم بفرستید خواهشا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۰۳ دی ۱۳۹۷
لطفا آدرسشو بگید ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
حقیقت داره من قبول دارم چون معجزش رو دیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۷ فروردين ۱۳۹۸
واقعا خنده داره
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۰۶:۰۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
اونطرف کره زمین از هر هنر خانگی یا طب سنتی که دارن محافظت میکنند ولی اما توی کشور ما کسی کاری بلد باشه که بهش میگن خرافات و جالب اینجاست که از خرافات واقعی دفاع میشه کلا بر عکس دنیا هستیم مثلا اگه بگم خودتو 60متر روی زمین سینه خیز ببر تا شفا بگیری هیچکس نمیشه خرافاته ولی به طب سمت میگن خرافات التماس تفکر
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۱:۱۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
واقعا جای تاسف داره
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۱:۵۹ ۱۵ شهريور ۱۳۹۷
سلام.بنده هم همچون عده ای از مردم طرفدار طب نو و پزشکی جدید بودم اما با مراجعه مکرر به اطباء سنتی و روش درمان ایشان و نتیجه آن کلا نظرم عوض شد ،همچنین چند مرتبه مراجعه کردم و از نزدیک کار و شیوه فوت کردن در بینی مراجعینش را از نزدیک دیدم،آنچه که از نزدیک انسان مشاهده میکند واقعیتی است که اجداد ما هزاران سال به این شیوه خود را درمان میکردند اما متاسفانه پزشکان دانشگاه رفته به دلایلی که از آن جمله به صراحت میتوان به پایین آمدن سطح درآمدشان اشاره کرد مخالف شیوه درمانی سنتی هستند
France
ناشناس
۰۱:۲۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
سلام.. منم قبلا اعتقاد نداشتم اما بچم اینجوری شد هیچ دکتری سر در نمی اورد تا اینکه یه خانمی رو پیدا کردیم بچم کامل خوب شد الانم هر وقت بچم اونجوری میشه میریم پیش این خانوم
Hong Kong
جمال
۱۴:۰۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
این دوستان که مدعی خارج شدن استخوان از گلویشان هستند بفرمایند که مگر گوشت گوسفند و یا مرغ را با استخوان میخورند که استخوانش در گلوی آنها گیر کنه و بعد پیرزنه با فوت اون رو بندازه بیرون؟ این حفره کجای حلق قرار داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۷ ۱۲ تير ۱۳۹۷
واقعا جای بسی تاسف داره
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۱:۲۷ ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
مگه میشه مگه داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۵ ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
اینا خرافاتی بیش نیست نباید جدی گرفته بشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
امیدوارم که سر بچت نیاد ولی اگر گرفتار بشی و ده روز بالای سر بچت پاشویه کنی تبش پایین نیاد و جلوی چشمت وزن کم کنه با مراجعه به این افراد و نجات فرزندت بهشون ایمان میاری. پس منکر چیزی که در راهش قدمی برنداشتی و درد و زحمتی نکشیدی و تجربه ای نداری نشو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
شما نوشتی خرافاته. ولی یه جایی خودت یا بچه های اطراف ت دچار تب و اسهال شدن و از همه جا ناامید شدی برو تل گیر.
Iran (Islamic Republic of)
محمدمهدی
۲۳:۱۰ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
من و تعدادی از دوستان و اشنایان هم برای تل گیری فرزندانمان مراجعه کردیم و نتیجه مثبت دریافت کردیم.فرد تل گیر با دمیدن در بینی کودک باعث خارج شدن تکه های غذا و میوه و تخمه و ....از دهان آن میشود.این در حالی هست که این سنت و روش قدمت بسیار طولانی در طب سنتی دارد اما عده ای از پزشکان به ان اعتقادی ندارند و فقط با دارو های مختلف سعی در درمان ان دارند که متاسفانه بی فایده بوده و بعضا برای کودک ضررهای بسیاری دارد
Iran (Islamic Republic of)
Soheila. Sh
۱۸:۳۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
من با گلو درد شدید و تب و لرز به دکتر مراجعه کردم که بعد از ازمایش وسونوگرافی تشخیص التهاب حاد تیرویید دادند که با یک دوره درمان انتی بیوتیک و کورتون نتیجه نداد تا یه خانوم تولگیر با فوت بله دقیقا با فوت منو درمان کرد و همون موقع دردم خوب شد و الان که دارم مینویسم نیم ساعته که از پیش این خانوم برگشتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
این اعتقادات خرافاته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
بنده به عنوان کسی که از این روش جواب گرفتم و خیلی دقت کردم هیچ تقلبی در کار نیست . مواد غذایی هنگامی که خارج میشوند گرم و مرطوب و لزج هستند و دقیقا همان چیزهایی هستند که کودک آنها را میخورد برای دختر من اجسام خارج شده تکه گردو ، سیب ، خیار ، هویچ بودند. از بین رفتن تب ، بازگشت سریع اشتها ، سرحال شدن بجه (گریه نکردن و بهانه نگرفتن ها ) و کلا عوض شدن اوضاع کاملا مشهود و محسوسه
Iran (Islamic Republic of)
Soheila. Sh
۱۸:۳۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
من با گلو درد شدید و تب و لرز به دکتر مراجعه کردم که بعد از ازمایش وسونوگرافی تشخیص التهاب حاد تیرویید دادند که با یک دوره درمان انتی بیوتیک و کورتون نتیجه نداد تا یه خانوم تولگیر با فوت بله دقیقا با فوت منو درمان کرد و همون موقع دردم خوب شد و الان که دارم مینویسم نیم ساعته که از پیش این خانوم برگشتم
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۲۱:۰۵ ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
من تا دیروز مخالف صددرصد بودم و میگفتم شیادن اما با ۲۸ سال سن رفتم و ازگلویم دو تکه استخوان خارج کرد.ناگفته نماند ۴ تا دکتر رفتم دوتا فوق تخصص گوش و حلق و بینی و دوتا هم پزشک عمومی که همگی پنی سیلین تجویز کردن و سه ماه تمام خوب نشدم تا این خانم تو دماغم فوت کرد و با تکنیک خودش تیکه استخوانهای سر ران مرغ که خوردنشون مورد علاقه من هست رو از دماغم خارج کرد.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
بهاره
۱۲:۰۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
فکرش بکن یارو سیر خورده باشه بخواد فوت کنه تو صورتت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
فکرشو بکن یک تکه خیار یا سیب تو گلوی بچه گیر کرده باشه ، بعد دکترها انواع داروهای شیمیایی و آنتی بیوتیک و کورتون رو بریزن تو معده بچه ات و معده را داعون کنند . فکرشو بکن بچه ده شبانه روز تب کنه و چند کیلو لاغر بشه و جای خالی توی دستاش برای رگ گیری نباشه بخاطر آنژیوکت و آمپول . فکرشو بکن سر سفره بچه ات لب به غذا نزنه و توهم نتونی جلوش غذا بخوری و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
اول کمی تحقیق کنید بعد قضاوت کنید
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۳:۳۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
من 46 ساله هستم. هشت ساله که بودم یک دانه کامل تخمه ژاپنی توی گلوم گیر کرد و ماندگار شد. یک سال بعد به دلیل بیماری های مکرر با تشخیص پزشک متخصص لوزه های اول و سوم من را خارج کردند اما تخمه را ضمن جراحی ندیدند. شش ماه بعد در بازی وسطی توپ زدند پشت گردنم و تخمه بیرون آمد بعد از یک سال و نیم و نفسم باز شد. تخمه گندیده بود.

امروز هم فرزندانم را برای اولین بار نزد تول گیر بردم. ازگلوی دختران یک ساله و ده ساله ام چیزهایی بیرون آمد.

عجیب است ما ملتی صاحب طب هستیم، طب ما را با افتخار در کشورهایی مثل هند برای کمک به مردم به کار می گیرند و ما طب خود را خرافه خطاب می کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۶:۵۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
به نظر دروغ نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
خسته نباشید. بنظرم تحقیقاتتون را جایی ثبت کنید یک وقت حاصل دسترنجتون رو به یغما نبرند
Iran (Islamic Republic of)
ُ
۱۱:۴۶ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۷
خدا به فریاد همه ی ما برسه
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۹:۵۷ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
جای تاسف است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
بعضی افراد ساده براحتی گول این حرف ها رو میخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
جواب شما همین منفی هاست که دریافت میکنید
Iran (Islamic Republic of)
فيروزه
۱۷:۵۱ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
با سلام
اين راه دروغ نيست، حقيقت داره من دخترم كه كوچيك بود مداومپيش جميله خانم توي عبدل آباد مي برديم و جلوي چشممون استخون ريز و خيار و .. در مي آورد و الان هم پسر ١٨ ماهه هم همينطوري شده ولي جميله خانم ديگه ، فقط رد مي كنه،
Iran (Islamic Republic of)
Sr
۲۱:۲۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
میشه لطفا ادرس بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۰۲ فروردين ۱۳۹۷
این یک واقعیت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۷ ۰۷ آبان ۱۳۹۷
سلام،میشه راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۰۲ فروردين ۱۳۹۷
این یک واقعیت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
خدا کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
سلام ممنون از مطالب خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۰۷ اسفند ۱۳۹۶
با سلام
چند وقت پیش دختردایی من که مادر دوتا بچه هست موقع خارج کردن تکه استخوانی که در گلوش گیر کرده بود در اتاق عمل بیمارستان آموزشی دچار پارگی نای و خونریزی داخلی شد و دوباره عمل جراحی سنگینی روی قفسه سینه اش انجام دادن و اگر کمی دیر متوجه میشدن جانش رو از دست میداد.در حالیکه همین کار رو در تبریز و در شهرستان سراب با روش فوق کردن انجام میدن و با کمترین هزینه و درد بیمار درمان میشه.
همین هفته قبل از گلوی پسر خودم یه هسته کوچک خرما رو با همین روش بیرون آوردن.مدتها بود که چرک بینی و گلوی خوب نمشد ولی الان حالش خوب شده.
طب جدید بالاخره روزی مجبور میشه بعضی از این روشهای سنتی رو قبول کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
واقعا جای تاسفه
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۱۵:۲۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
من سالها پیش دربچگی لوزهامو عمل کردن و در محل لوزهام حفرههای هست که گاهی اوقات استخوان یا چیزی گیر میکنه...دقیقا خورم متوجه میشم الان استخوان گیر کرد یا درحال خوردن پرتقال دقیق متوجه میشوم ...چندین بار به بندی مراجع کردم و خارج کردن با فوت...یه کسی بهم گفت اگه دیدی چیزی گیر کرد عمون لحظه در سوراخ بینی ات روغن بادارم بریز چند بار بریزی در میاد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۶
مگه میشه مگه داریم
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۲:۰۴ ۳۰ دی ۱۳۹۶
نوه ام چندشب مدام گریه میکرجیغ میزد بی تاب بودشبها تاصبح مارونمیگذاشت بخابیم تااینکه همسرم پیشنهاددادببریم پیش همین به زبان ما میگیم خاش وگیر که مخالفت کردم چون اصلا معتقدنبودم بلاخره بااصرارزیادراضی شدم که خانمی میانسال گلوی بچه روفشاردادویه فوت دردماغ ان یه بادام نصفه سیاه شده که گرم بودبمن دادوگفت یکماه توی گلوی بچه بودبازم گفتم کلک میزنه 10هزارتومن دادم یک ساعت بعدبچه ارام شد فقط شب اول خای خالی اون بادام درگلواذیتش میکردفردابچه یک ساله خوب شد.
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۳:۲۲ ۱۸ دی ۱۳۹۶
سلام وقت بخیر دوستان لطف کنید یه شماره تلفن تل گیر بدین به بنده واقعا از بوی بد دهان کلافه شدم یه جارو پیدا کردم طرف گفت تل مرد انجام نمیده خواهشا کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۲۱:۲۴ ۱۷ دی ۱۳۹۶
باید این افراد دستگیر بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
کاش میشد کسانی که بدون آگاهی همه چیز را تکذیب میکنند و به راحتی قضاوت میکنند را نیز دستگیر کرد
Iran (Islamic Republic of)
صبا
۱۲:۳۸ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
کاملا درسته من دخترم خوب شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۶ دی ۱۳۹۶
عالی است مطالب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۱ دی ۱۳۹۶
باید با رمال ها برخورد بشه چون مردم رو به خرافات سوق می دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
داداش دم در بده بیا تو . رمال کجا بود؟ اگه بوعلی هم الان زنده بود امثال شما ها بیچاره اش میکردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۱ دی ۱۳۹۶
باید این افراد دستگیر بشن
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen salehi
۰۰:۱۴ ۰۹ دی ۱۳۹۶
من حداقل بیست بار بیشتر رفتم پیش بندبازکنی یه بار ازتوی دهن دختر من نخود خام درآورد ۴ تا دکتر بردم هیچی نفهمیدن خیلی حال دخترم بد بود ولی با یه فوت خوب شد ناگفته نمونه ۲۰ روز قبلش خودم دیدم توی دهن دخترم نخود هست و داره باهاش بازی میکنه و چند روز بعدش مریض شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۰۸ دی ۱۳۹۶
ممنونم بابت این خبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۰۸ دی ۱۳۹۶
ممنونم بابت این خبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۰۸ دی ۱۳۹۶
عالی است مطالب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
از اینها بعید نیس روزی بگویند نماز برای کمر و گردن خوب نیس!
امریکا و اسرائیل و اروپا بزرگترین مرکز حجامت و زالودرمانی راه بیاندازند و انرژی هسته ای داشته باشند و به ما بگویند شما حجامت نکنید و انرژی هسته ای نداشته باشید.موشک نداشته باشیدو....
ایرانی ها و همه(غیر صهیونیست ها) باید جیره خوار و وابسته به اسرائیل باشد و بله قربان گوی آنها.که انشالله این فکرشون رو به گور خواهند برد و دوستانشان با آنها محشور خواهند شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
حدیث
۲۱:۵۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
سلام من 26 سالمه تا الان 3بار تو گلوم اززکاهو تا انجیر و پوره سیبزمینی گیر کرد و باعث اسهال و بستن اشتهام شد حتی آبم نمیتونستم بخورم از بچگی ام از این عادتها نداشتم اما بعد درراومدن اون غذاها حالم روبه راه میشه و بهتر میشم البته خیلی میترسم که بازم گیر کنه چون یه مدت اذیت میشی از لحاظ روحی اما مهم اینه که خوب میشی منم معتقدم که بعترین راه درمان تورو خدا اگه کسی دستگاهی چیزی در رابطه با این مشکل داره معرفی کنه
Iran (Islamic Republic of)
حدیث
۲۱:۵۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
سلام من 26 سالمه تا الان 3بار تو گلوم اززکاهو تا انجیر و پوره سیبزمینی گیر کرد و باعث اسهال و بستن اشتهام شد حتی آبم نمیتونستم بخورم از بچگی ام از این عادتها نداشتم اما بعد درراومدن اون غذاها حالم روبه راه میشه و بهتر میشم البته خیلی میترسم که بازم گیر کنه چون یه مدت اذیت میشی از لحاظ روحی اما مهم اینه که خوب میشی منم معتقدم که بعترین راه درمان تورو خدا اگه کسی دستگاهی چیزی در رابطه با این مشکل داره معرفی کنه
۱۲