چسب زخم پوست صورت این کودک را تکه تکه کرد + تصاویر

انجام یک راهکار درمانی خانگی توسط یک مادر برای کاستن از عوارض بیماری بر روی فرزند خردسال سبب بروز مشکل در این کودک شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران، یک پسر 2 ساله اهل کشور انگلستان به خاطر استفاده از یک برند نامرغوب چسب زخم توسط مادرش برای جلوگیری از کندن جوش‌های بیماری آبله مرغان با مشکل جدی پوستی مادام العمر مواجه شده است.

گفتنی است، این کودک به نام gake  anbroz دچار بیماری آبله مرغان و خارش شدید جوش‌ها بوده و مادر او خانم کیمبرلی آمبروز برای جلوگیری از پاره شدن محل‌ جوش‌ها  و باقی ماندن اثر آنها بر روی پوست از یک چسب زخم استفاده کرده است.

به هنگام کندن این چسب زخم‌ها ناگهان مادر متوجه پاره شدن پوست و تکه تکه شدن اجزای صورت و حتی چسبیدن تکه‌های پوست به چسب زخم شده است.

با ادامه قرمز شدن، خون آلوده شدن و بروز درد شدید در کودک والدین بلافاصله او را به بیمارستان منتقل کرده‌اند.

در بیمارستان ابتدا پزشکان تشخیص آلرژی و حساسیت پوستی را داده‌اند اما در ادامه وجود ترکیبات شیمیایی در چسب زخم را عامل صدمه به پوست کودک شناسایی کرده‌اند.


در حال حاضر زخم‌های صورت این کودک حالت عفونی پیدا کرده و او علاوه بر تحمل درمان آبله مرغان مجبور به درمان عفونت پوستی نیز شده است.

پزشکان به خانواده او اعلام کرده‌اند که احتمال دارد تکه تکه شدن پوست به خاطر چسب زخم سبب ایجاد اسکارهای دائمی در صورت کودک و نیاز به درمان‌های جدی‌تر در آینده پیدا شود.


این خانواده پس از شکایت به دادگاه علیه شرکت سازنده چسب زخم موفق به دریافت هزینه بسیار اندکی شده‌اند اما درعین حال مقامات دولتی کشور انگلستان هیچ محدودیت و یا ممنوعیت فعالیتی برای شرکت سازنده چسب زخم لحاظ نکرده‌اند.


بیماری آبله مرغان یکی از بیماری‌های ویروسی شایع بویژه در کودکان است و سبب بروز جوش‌های آبدار و راش‌های پوستی می‌شود که بشدت سبب ایجاد خارش در بدن می‌شوند.

معمولا درمان خاصی برای این بیماری تجویز نمی‌شود، به جز آنتی بیوتیک و داروهای مسکن و ضد التهاب برای کاهش تب و خارش جوش ها و معمولا بازه زمانی بیماری 2 هفته است و در چند روز اول قبل از بروز لکه ها قابلیت سرایت را دارد.

در صورت کنده شدن جوش‌ها به دلیل خارش جای آنها به صورت حفره‌هایی عمیق در سطح پوست می‌ماند که نیاز به اقدامات درمانی برای از بین بردن آنها است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
سلام من هم از چسب زخم با مارک دور انگشتم استفاده کردم و تمام جایی که با چسب در تماس بود تاول زد و بیرون ریخته. میشه پیگیری کرد؟