شیراز؛

سفری تابستانی به مرودشت فارس

شهرستان مرودشت از شهرستان­های مرکزی استان فارس و دارای جاذبه های گردشگری و تاریخی فراوان است.

سفری تابستانی به مرودشت فارس/گزارش مکتوببه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس می گوید: شهرستان مرودشت از شهرستان­های مرکزی استان فارس است که از جنوب به شهرستان شیراز، از غرب به شهرستان سپیدان، از شمال به شهرستان اقلید، از شمال شرقی به شهرستان پاسارگاد و از شرق به شهرستان ارسنجان محدود می­شود.

امیری ادامه داد: این شهرستان با مرکزیت شهر مرودشت دارای 4649 کیلومتر مربع وسعت و فاصله آن تا شیراز 45 کیلومتر است.

وی افزود: این شهرستان جلگه­ای، آبرفتی و هموار است. که از ضلع شمالی، غربی و جنوبی به کوهستان منتهی می­شود و از جنوب شرقی و شرقی تا دریاچه بختگان امتداد می­یابد. بخشی از رود کر از این شهرستان عبور کرده و با رود سیوند در نزدیکی پل­خان یکی شده به دریاچه بختگان می­ریزد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس بیان کرد: این شهرستان علاوه بر ویژگی­های تاریخی و طبیعی از جهت کشاورزی به ویژه گندم و ذرت و صنت پتروشیمی نیز دارای اهمیت است.

امیری اظهار کرد: دو چشم­ انداز طبیعی و بسیار زیبای تنگ بستانک یا بهشت گمشده و دریاچه سد درودزن از جاذبه­های طبیعی این شهرستان جهت بازدید گردشگران است.

وی ادامه داد: بهشت گمشده-آبادی دشتک-گردنه چرچر-سر آسیاب-تخت جمشید-نقش رجب-نقش رستم-بند امیر-بقعه ایوب نبی-امام زاده سلطان ولایت-ویرانه های شهر استخر-امام زاده سید محمداز جمله آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری طبیعی شهرستان است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.