قطار شهری مشهد از 120میلیارد تومان اعتبارت دولتی 50 درصد آن را عملیاتی کرده و برای تکمیل پروژه های قطار شهری در انتظار 60 میلیارد تومان باقی مانده، است.

  به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد امروز در جمع اصحاب رسانه گفت:خط یک قطار شهری مشهد تاکنون 87 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در حال حاضر یک سری از خریدهای خارجی سیستم های مخابراتی ،تاسیساتی ،روشنایی باقی مانده که در حال اجراست .

کیانوش کیامرزی افزود:خط 2 قطار شهری مشهد هنوز 500متر تونل باقی مانده و تاسیسات برقی و مکانیکی آن شروع شده است سه دستگاه از واگن های آن از چین وارد می شود و بقیه قطعات از اوایل اسفندپس از ورود به ایران در تهران کامل و به مشهد میرسد.

وی اظهار کرد:در شورای شهر شهرداری مشهد لایحه 28 و نیم کیلومتر از خط 3 قطار شهری و 12 ایستگاه مرکزی بدون تشریفات تنظیم و به دولت ارائه شده است که عملیات این خط قطار شهری ار ابتدا شهریور و در هفته دولت آغاز می شود

کیامرزی تصریح کرد:فروش 500میلیارد تومان اوراق مشارکت که کاملا بفروش رسیده هزینه های خط 3 قطار شهری مشهد را آماده کرده است .

وی همچنین با اشاره به آغاز خط 4 قطار شهری مشهد افزود:این خط تا سه سال آینده شروع نمی شود اما فاز 1 مطالعات آن تا پایان آذرماه به اتمام میرسد.

وی گفت :دو شرکت از شرکت مهم چینی برای فایناس در ایران اعلام آمادگی کردند و تفاهم خوبی با شهرداری مشهد رایزنی شده و قراردادهایی امضا شده که از ظرفیت های چین برای زیرساخت های قطار شهری مشهد استفاده شود .

وی در خصوص پیشرفت خط 2 قطار شهری مشهد با بیان اینکه این خط باید تاکنون 90درصد پیشرفت فیزیکی می کرد افزود: بدلیل نبودن تجهیزات تاکنون 50 درصد پیشرفت داشته است

وی با اشاره به اینکه سیستم اتفا حریق به کار رفته در تونل قطار شهری مشهد گفت:این سیستم از استاندارهای جهانی برخوردار بوده و برای نخستین بار در مشهد عملیاتی شده که در تمام طول مسیر تونل قرار داده شده است .

کیاسری نیاز مشهد را ریل گذاری 8 هزار کیلومتر ریل اعلام کرد که 2500تن تا آخر شهریور ماه وارد مشهد می شودکه در مکان هایی که نیاز به ریل دارد به کار می رود این میزان ریل برای 4 کیلومتر مسیر استفاده می شود .

مدیر عامل قطار شهری مشهد گفت :از زمانی که اعلام شده تحریم ها علیه ایران برداشته می شود کشورهای مختلفی برای همکاری وارد عمل شده اند و اگر تحریمها به طور کامل برداشته شود از کشورهای اروپایی بازارهای خوبی به سمت ایران باز می شود .

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.