رودهن؛

ورود دام های غیر مجاز به پارک ملی لار

سرپرست پارک ملی لار گفت: ورود دام های غیر مجاز به محدوده پارک ملی لار، فرسایش خاک را در این منطقه به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از رودهن، رضا کریمی در مورد وضعیت این منطقه گردشگری گفت: برنامه های متنوع محیط زیستی را در دستور کار خود قرار داده ایم موضوعی که متاسفانه شاهد تخریب ساختار آن می باشیم .

سرپرست پارک ملی لار در ادامه این مطلب تصریح کرد: جلوگیری از تخلفات محیط زیستی در اولویت برنامه های ما در محدوده پارک ملی لار استارت خورده و اجرایی خواهد شد .

کریمی با تاکید بر اینکه با وجود خشکسالی های اخیر ورود دام ها به مراتع پارک ملی لار افزایش یافته است اضافه کرد: در این راستا ورود دام های غیر مجاز به محدوده پارک ملی لار را شاهد می باشیم که باید از آن به عنوان یک پدیده تخریبی یاد کرد ، که فرسایش خاک را به همراه دارد و در روانسازی سیلاب تاثیر بسزایی دارد .

سرپرست پارک ملی لار در خاتمه اظهار داشت: ساختار محتوایی پارک ملی لار را از بی نظمی های گذشته خارج خواهیم کرد و به آن نظم می دهیم .

شایان ذکر است پارک ملی لار که در شمال شهر رودهن واقع شده هر ساله میزبان عشایر و دامداران شهرستان های پاکدشت، ورامین، دماوند، رودهن، فیروزکوه، شمیرانات و حتی سمنان نیزمی باشد و از طبیعت بکر و فوق العاده زیبایی برخوردار است.

راه های دسترسی به این پارک بسیار بزرگ و همچنین سد لار از مرکز شهر رودهن و همچنین منطقه پلور واقع در جاده هراز است و سالانه شاهد حضور هزاران گردشگر از اقسا نقاط کشور می باشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.