رودهن/

دشت لارشاهد کاهش هر ساله شقایق ها نسبت به سال گذشته هستند

فرمانده پاسگاه محیط‏ بانی منطقه حفاظت ‏شده پارک ملی لار گفت: دشت لار شاهد کاهش هر ساله شقایق ها نسبت به سال گذشته به علت بی توجهی گردشگران هستند.

نقی میرزاکریمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارارن رودهن اظهار داشت: درخواست عاجزانه و البته همیشگی مجموعه محیط‏ بانان پاسگاه منطقه حفاظت‏ شده پارک ملی لار از مردم، نچیدن گل‏ های شقایق است.

فرمانده پاسگاه محیط‏ بانی منطقه حفاظت ‏شده پارک ملی لار تصریح کرد: عمری کوتاه خارج از منطقه و همچنین کاهش تعداد شقایق‏ های نسبت به سال گذشته در صورت چینش این گیاه را به عنوان دو ویژگی بارز شقایق ها نام برد.

وی اضافه کرد: متأسفانه هر سال مأموران این نهاد، تذکرات لازم به مردم را گوشزد می‏ کنند، اما دوباره شاهد این موضوع و از بین رفتن شقایق‏ های زیبا هستیم.

میرزاکریمی افزود: باید این نکته را متذکر شویم که چیدن گل شقایق وحشی مصداق بارز از بین بردن رستنی‏ ها قلمداد و به لحاظ  قانونی، تخلف شمرده می‏ شود.

وی ادامه داد: از این رو، گل‏های شقایق وحشی پس از مدت کوتاهی از چیده شدن به سرعت دچار مرگ می‏ شوند و از آن بدتر، اگر این چینش پیش از زمان باردهی و گرده‏ افشانی روی دهد، بی‏ شک سال آینده شاهد رویش کمتری از این گونه گیاهی کم‏ نظیر خواهیم بود.

به گفته میرزاکریمی، این روزها دشت شقایق‏ های منطقه لار در حال سپری کردن زیبا ترین چهره خود در طول سال و آماده پذیرایی از مردم، گردشگران و عکاسان است.

شایان ذکر است دشت لاردر 38 کیلومتری شمال شهر رودهن واقع شده است./س

برچسب ها: لار ، رودهن ، شقایق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.