شرکت‌های واگن‌سازی با کمتر از 20 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند

مدیرکارخانه شرکت واگن‌سازی کوثر گفت: در شرایط کنونی به علت محدودیت اعتبار و پرداخت نشدن تسهیلات به شرکت‌های واگن‌سازی،این شرکت‌ها با کمتر از 20 درصد ظرفیت کار می‌کنند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سیداحمدحسینی سمنانی مدیرکارخانه شرکت واگن‌سازی کوثرگفت: هر قدر تعامل ایران با کشورهای صنعتی افزایش یابد و درهای کشورها به‌روی ما باز باشد، شرایط برای شکوفایی صنعت فراهم خواهد شد.

حسینی سمنانی، پرداخت نشدن تسهیلات را علت اصلی ترغیب نشدن بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بخش ریلی برشمرد و اظهار داشت: دولت در سال‌های پیشین برای ترغیب سرمایه‌گذار از بخش جاده‌ای به بخش ریلی تعهداتی در قبال تولیدکنندگان داشت که این تعهدات در زمان تحریم‌ها عملی نشد.

مدیر کارخانه شرکت واگن‌سازی کوثر با تقسیم حوزه ریلی به دو بخش زیرساخت و تولید افزود:  برای توسعه صنعت ریلی، باید هر دو بخش توسعه یابد؛ توسعه حوزه زیرساخت به عهده دولت و شرکت راه‌آهن است و به بخش خصوصی ارتباط ندارد اما برای توسعه بخش تولیدی دولت باید با اعطای تسهیلات و وام کم‌بهره و خرید واگن تولید داخل به شکوفا شدن صنعت ریلی کشور کمک کند.

وی با اشاره به تکلیف قانون برنامه پنجساله برای ورود 20 هزار واگن به شبکه ریلی، یادآور شد: چنانچه  10 هزار واگن هم وارد شبکه ریلی شود، انقلاب بزرگی در این صنعت رخ می‌دهد، این دولت نیز نوید و بشارت‌هایی برای شکوفایی صنعت ریلی داده است که امیدواریم محقق شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار