به گزارش
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، پورسید آقایی در مراسم امضای قرارداد هزار و 50 واگن قطار باری و مسافری با اشاره به اینکه جمع قراردادهای منعقد شده حدود 3 هزار واگن باری و 100 دستگاه واگن مسافری بود گفت: میزان هزینههای سرمایهگذاری در این قرارداد 1000 میلیارد تومان است.
وی در ادامه افزود: روز گذشته هزار و 200 میلیارد تومان و امسال نیز 3 هزار و 500 میلیارد تومان سرمایهگذاری توسط بخش خصوصی انجام میشود.
پورسید آقایی تا به امروز 2 هزار و 200 میلیارد تومان جمع سرمایهگذاریهایمان بوده است .
وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه تمامی قراردادها به اتفاق سازندگان داخلی و برخی نیز توسط سازندگان کنسرسیوم خارجی صورت گرفته و انتقال تکنولوژی نیز در این زمینه داشتهایم.
مدیرعامل شرکت راهآهن افزود: از قراردادهای سال گذشته واگن پارس با رجا و واگن باری مسافری به دلیل عدم تأمین مالی از سوی رجا محقق نشده است.
وی در خصوص قطارهای حومهای افزود: باید این موضوع تثبیت شود و خدماتی نظیر مترو مدنظر ماست که توسط راهآهن انجام شود.
پورسیدآقایی تصریح کرد: به دنبال ایجاد شرکتهای خاص قطارهای حومهای هستیم و پیشنهادی از سوی برخی شرکتها به معاونت ریاست جمهوری ارائه شده و به زودی شرکتهای قطارهای حومهای را تکمیل خواهیم کرد اکثر قطارهای حومهای دو طبقه و برخی از قطارهای عادی حومهای از شرکت رجا تهیه میشود.
وی خاطرنشان کرد: وی با بیان اینکه قطارهای حومهای برای شرکتهای ریلی زیانده است، بیان داشت: نظر ما این است که ساماندهی و راهبری قطارها توسط راهآهن جمهوری اسلامی ایران ایجاد شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: به دنبال ایجاد شرکت خاص قطارهای حومهای هستیم و در این راستا پیشنهاد از سوی وزارت راه به معاونت ریاستجمهوری ارسال شده است تا نسبت به ایجاد شرکت قطارهای حومهای در سیستم راهآهن اقدام کنیم.
مدیر عامل راه آهن در خصوص تعیینتکلیف ریلباسهای فعال در برخی از شرکتهای ریلی اظهار داشت: هنوز مالکیت برخی از قطارهای حومهای در اختیار شرکتها نیست، اما تلاش میکنیم ریلباسهایی که دراختیار شرکتهای خصوصی نظیر رجا است را خریداری کرده و به ناوگان شرکت قطارهای حومهای وارد کنیم.
انتهای پیام/