تجهیزات ایستگاه‌های قطار سراسر کشور به بالا بر و پله برقی

همه ايستگاه‌های قطار سراسر کشور مجهز به بالابر و پله‌برقی می‌شوند.

به گزارش حوزه راه و شهرسازی گروه قتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مديرعامل شرکت راه آهن امروز گفت: به‌زودی این کار آغاز می‌شود و طرح مطالعه آن در حال انجام است.

پورسیداقایی افزود: در مسیرهایی که امکان ایجاد بالابر نباشد از پله‌برقی استفاده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن همچنین باتاکید بر تلاش دولت بر افزایش ایمنی در جاده و محورهای ارتباطی گفت: در مسیرهای پرتردد قطار کشور از سیستم علائم ارتباطات مدرن که سرعت قطارها را به صورت اتوماتیک کنترل می‌کند بهره خواهیم گرفت.

پورسیداقایی افزود: در این طرح حتی در مواقعی که راننده سرعت غیرمجاز داشته باشد سرعت قطار کنترل می‌شود.

وی گفت: این کار هم اکنون در مسیر تهران- مشهد آغاز شده و به‌زودی افتتاح می‌شود ودر مابقی مسیرهای کشور هم در دست اماده سازی است.

مدیرعامل شرکت راه آهن برقی کردن مسیرقطارسریع السیر تهران – مشهد و تهران – قم – اصفهان را هم اولویت کاری دیگر راه آهن کشور دانست و گفت: با این کار مسافران مسیر تهران – مشهد با طی کمتر از 6 ساعت زمان به مقصد می‌رسند و مسافران تهران – اصفهان هم 2 ساعته این مسیر را می‌پیمایند.

پورسیداقایی فرسوده بودن واگن های قطار راهم از دلایل برخی نارضایتی‌ها دربعضی از مسیرها اعلام کرد و گفت: متاسفانه در طول 6 سال گذشته هیچ واگن جدیدی خریداری و به ناوگان اضافه نشده است و با اقداماتی که دولت از جمله در زمینه حمایت از بخش خصوصی انجام داده در ماههای آینده این مشکل به مرور حل می‌شود.

وی گفت: نوسازی ناوگان و افزودن واگن‌ها ازمسیرهای طولانی و مسیرهایی که منتهی به مشهدمقدس هستند آغاز می‌شود و تاکنون شرکت رجاء حدود 80 واگن و شرکت‌های دیگر 50 واگن را خریداری کرده‌اند.

با حضور مدیرعامل شرکت راه آهن ساخت دو باب نمازخانه در ایستگاه نیک پی و سرچم زنجان اغاز شد برای این طرح‌ها یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار