معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: سعی داریم از تجربیات کشورهای اروپایی به خصوص فرانسه در جهت طراحی ایستگاه‌های چند وجهی استفاده نماییم.

به گزارش خبرنگار حوزه زاه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ امروز مراسم انعقاد قرارداد راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت ارپ فرانسه به منظور توسعه ایستگاه‌های اصلی راه‌آهن کشور به امضا رسید.
 
بر اساس این گزارش؛ پورسید آقایی مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به اینکه ادغام دو وزارتخانه راه و شهرسازی فرصت طلایی جهت یکپارچگی حمل و نقل توسعه شهری ایجاد کرده است، گفت: متأسفانه در گذشته هر یک از وزارتخانه‌های مسکن و راه به طور مستقل برای توسعه حمل‌ونقل حوزه‌های خود اقدام می‌کردند، این در حالی است که با ادغام دو وزارتخانه توسعه هر یک از حوزه‌ها بر مبنای توسعه شهری بوده است.
 
وی در ادامه افزود: اقدام دو وزارتخانه نیاز ضروری در کشور در جهت توسعه به شمار می‌رود که این موضوع در گذشته در اکثر کشورها اتفاق افتاده است.
 
پورسید آقایی در ادامه به دو موضوع جدی در این حوزه اشاره کرد و گفت: اولین موضوع مربوط به حمل‌ونقل حومه‌ای که متأسفانه کمتر به آن پرداخته‌ایم و باید برای سهولت در رفت و آمد و جلوگیری از حاشیه‌نشینی به آن بیشتر توجه نماییم.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: حمل‌ونقل حومه‌ای باید به صورتی باشد که مسیرهای 40 و یا حتی 100 کیلومتر را برای ساکنان حومه‌ای راحت کند و با یک قطار حومه‌ای به شهر مادر متصل شود.
 
پورسید آقایی توضیح داد: موضوع حمل‌ونقل ریلی در حومه شهرها موجب می‌شود یک برنامه‌ریزی برای گسترش حاشیه شهرها ایجاد و شود و مردم امکان زندگی زبیا و راحت را داشته باشند.
 
وی یادآور شد: نباید به گونه‌ای فعالیت کنیم که مردم در حاشیه شهرها که وضعیت مناسبی ندارد مجبور به سکونت شوند و برای ایجاد یک حمل‌ونقل به موقع و ارزان حق انتخاب بهتری و یا حتی با آب و هوای بهتری را برای متقاضیان ایجاد کنیم.
 
مدیرعامل راه‌آهن توضیح داد: باید سکونت‌گاه‌هایی که امکانات زندگی در آنجا فراهم است یک قطار حومه‌ای ایجاد کنیم به طوری که مردم شب در خانه خود بتوانند حضور داشته باشند.
 
پورسید آقایی اظهار داشت: در این قرارداد از تجربیات کشور فرانسه سعی کردیم استفاده کنیم و بر طراحی ایستگاه‌های حومه‌ای بتوانیم هر چه سریع‌تر اقدام نماییم.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه متأسفانه بخش حمل و نقلی خود را به صورت جزیره‌ای طراحی کرده‌ایم، گفت: ایران حتی خطوط مترو خود را به ایستگاه‌های راه‌آهن متصل نکرده است و تنها در فرودگاه مهرآباد نیز اخیراً یک ایستگاه مترو متصل شده است.
 
پورسید آقایی یادآور شد: این طراحی خطوط مترو در راه‌آهن درا یران نشان از تفکر جزیره‌ای است و ما به دنبال طراحی ایستگاه‌‌های چند وجهی هستیم به طوری که باید تمامی خطوط مترو و ترمینال تاکسی‌ و اتوبوس شهری مفهوم یکپارچگی را احساس کند و از منزل تا محل کار مردم از امکانات ایستگاه‌ها و وسایل حمل‌ونقلی استفاده نمایند.
 
وی افزود: ما سعی داریم با انعقاد این قرارداد از مفاهیم جدید و تجربیات کشورهای اروپایی استفاده کنیم و از این طراحی‌ها با همکاری کارشناسان بتوانیم بهترین خدمات را به مردم ارائه دهیم.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار