در چهار ماهه نخست سالجاری ، از گمرکات استان اصفهان به وزن بیش از 494 هزار تن و با ارزش بیش از 345 میلیون دلار کالا به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 12 درصد افزایش و از لحاظ ارزش 3 درصد کاهش داشته است .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان و به نقل از روابط عمومی گمرک استان اصفهان در این مدت ، مجموع تشریفات واردات به ارزش بیش از 118 میلیون دلار و به وزن بیش از 26 هزار تن کالا در گمرک اصفهان تشریفات واردات آن انجام شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش نزدیک به 7 درصد و ازلحاظ وزن بیش از 40 درصد افزایش داشته است .

عمده ترین کالاهای وارداتی ماشین آلات مکانیکی ، ماشین آلات برقی ، محصولات سنگی ، آهن و فولاد و محصولات شیمیایی می باشد و کشورهای چین ، آلمان ، کره جنوبی ، ایتالیا و ترکیه از حیث ارزش بیشترین سهم را در اختیار دارند .

همچنین در خصوص امور مسافری ، گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با فعالیت 24 ساعته ، تا پایان تیرماه سالجاری تشریفات امور مسافری بیش از 117 هزار نفر مسافر ورودی و خروجی را انجام داده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به 37 درصد کاهش داشته است .

 
تا پایان تیرماه سالجاری از طریق گمرک امانات پستی استان اصفهان بیش از 6 هزار بسته پستی اعم از سوغات و هدیه به ارزش بیش از 14 میلیارد ریال و به وزن بیش از 29 تن ارسال و دریافت شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش نزدیک به صد درصد و از لحاظ وزن حدود 16 درصد داشته است .

در خصوص پرونده های قاچاق کالا ، با توجه به افزایش مبارزه با قاچاق کالا وکنترل راه های مواصلاتی طی چهار ماه اخیر تعداد 324 فقره پرونده مظنون به قاچاق ، کشف شده توسط سازمان های کاشف دیگر ، با ارزش بیش از 108 میلیارد ریال در واحد حقوقی قضایی گمرک اصفهان در حال بررسی اسناد ، مدارک و پیگیری می باشد.

گمرکات استان اصفهان تا پایان تیرماه سالجاری بیش از 362 میلیارد ریال درآمد کسب و به خزانه واریز نموده است که این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل 38 درصد افزایش یافته است. 



انتهای پیام/گ

برچسب ها: افزایش ، صادرات ، کالا ، گمرک ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.