معاون والی فراه افغانستان حضور سرمایه گذاران و تجار افغانی در خراسان جنوبی را موجب تعمیق روابط بین دو استان دانست و افزود: اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه بین استانداران فراه و خراسان جنوبی تاثیر بسیار زیادی بر توسعه روابط اقتصادی خواهد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ محمد یونس رسولی در دیدار با استاندار خراسان جنوبی، خواهان تعمیق روابط با خراسان جنوبی شد و تصریح کرد: ایران همواره پشتیبان ملت مظلوم افغانستان بوده و امیدواریم روابط حسنه ای بین دو کشور در تمامی سطوح توسعه پیدا کند.

محمد یونس رسولی حضور سرمایه گذاران و تجار افغانی در خراسان جنوبی را موجب تعمیق روابط بین دو استان دانست و افزود: اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه بین استانداران فراه و خراسان جنوبی تاثیر بسیار زیادی بر توسعه روابط اقتصادی خواهد داشت.

وی وحدت را رمز موفقیت امت اسلامی دانست و اظهارکرد: دشمنان اسلام به دنبال از بین بردن وحدت بین مسلمین هستند.

وی با اشاره به اینکه باید با حفظ وحدت و انسجام مشت محکمی بر دهان مستکبرین و دشمنان مشترک بزنیم، گفت: داعش دشمن مشترک دو کشور ایران و افغانستان است که باید نابود شود.

معاون والی فراه افغانستان تصریح کرد: نابودی داعش و نبرد با این گروهک تروریستی از اهداف مهم و استراتژیک دولت افغانستان است.

استاندار خراسان جنوبی نیز در این دیدار با اشاره به وجود ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی فراوانی در استان اظهارکرد: از ظرفیت‌های موجود در استان باید در راستای توسعه روابط همه جانبه با افغانستان استفاده کنیم.

خدمتگزار با بیان اینکه ایران و افغانستان مشترکات زیادی در زبان، دین، مرز، تاریخ و آداب و رسوم وسنن دارند، تصریح کرد:در همین راستا باید روابط و مناسبات بین دو کشور را تعمیق دهیم.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره تلاش‌ها و اقدامات در دولت‌های مختلف برای ثبات امنیت و عمران و آبادانی در افغانستان بوده است.

وی با اشاره به به همجواری دو استان خراسان جنوبی و ولایت فراه افغانستان گفت: مشترکات دینی، فرهنگی و سیاسی این دو استان می‌تواند به رشد و توسعه روابط کمک کند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به امضاء تفاهم نامه بین خراسان جنوبی و والی فراه گفت: این تفاهم نامه در بخش‌های مختلف فرهنگی، دانشگاهی، سیاسی، اقتصادی در سفر به ولایت فراه افغانستان امضاء شد.

خدمتگزار اظهار امیدواری کرد: در آینده ای نزدیک همه موارد موجود در این تفاهم نامه اجرایی شود.

وی با تاکید بر اینکه در راستای توسعه روابط اقتصادی باید گام‌های اساسی تری برداشته شود، افزود: افتتاح کنسولگری افغانستان در بیرجند برای تسریع وتسهیل روابط دو جانبه راه اندازی شود.

وی بر استفاده از توان بخش خصوصی نیز در راستای رشد و توسعه اقتصادی دو استان خراسان جنوبی و فراه تاکید کرد و گفت: باید از بخش خصوصی و سرمایه گذارانی که مایل به انجام سرمایه گذاری و یا صادرات و واردات محصولات خود به ایران و افغانستان هستند، حمایت‌های بیشتری صورت گیرد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز تمامی قدرت‌های بزرگ دنیا به نقش پر رنگ ایران در معادلات منطقه ای و بین المللی واقف شده اند، یادآور شد: ما توانستیم با رهنمودهای رهبری و وحدت مردم اقتدار خود را از طریق منطق و با زبان استدلال در عرصه بین الملل به اثبات برسانیم.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.