همدان؛

میش مرغ همدان نماد فدراسیون بدمینتون شد

گونه در حال انقراض و بسیار نادر پرنده میش مرغ به عنوان نماد فدراسیون بدمینتون جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مدیر کل اداره ورزش و جوانان همدان گفت: بر اساس اعلام وزارت ورزش و جوانان هر کدام از فدراسیون های ورزشی کشور ملزم به حمایت از یکی از گونه های جانوری و یا گیاهی در حال انقراض هستند.

سید عبدی افتخاری افزود: طبق این بخشنامه فدراسیون بدمینتون جمهوری اسلامی ایران ، گونه نادر و در حال انقراض میش مرغ که زیستگاه آن در همدان بوده را به عنوان نماد انتخاب کرده است.

وی اضافه کرد:بر همین اساس سهم الدین حمیدی رئیس هیات بدمینتون استان همدان نیز به عنوان عضو کمیته محیط زیست فدراسیون معرفی شد.

 میش مرغ پرنده ای از خانواده هوبرگان است که در دشت های وسیع بی درخت ، زمین های استپی و کشتزارهای پهناور حبوبات و علفزارها زندگی می کند.

این پرنده یکی از بزرگترین پرندگان ایران است که با طول بدن یک متر و وزن بیش از 15 کیلوگرم از نظر شکل و جثه شباهت زیادی به بوقلمون دارد. 

تغذیه این پرنده بسیار متنوع و شامل مواد گیاهی و حیوانی مختلف از جمله حشرات ، قورباغه و مارمولک است.
در بهار که زمان جوجه آوری است ، آشیانه خود را در قسمت های انبوه این مزارع می سازد اما در پاییز و زمستان نیز می توان آنها را در مزارع درو شده مشاهده کرد. 

این پرنده طی سال های گذشته به دلیل محدود شدن زیستگاه های طبیعی ، شکار بی رویه و اختلال در مناطق زیست و تخمگذاری آن ، در معرض تهدید انقراض بوده و به همین دلیل هم اکنون در فهرست سرخ اتحادیه بین المللی حفاظت از جمعیت و منابع طبیعی جهان قرار گرفته است.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.