رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت چهار خانه فرهنگ دیجیتال در این شهرستان با دارابودن بالاترین آمار خانه دیجیتال در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ مصطفی جوادی مقدم، در حاشیه بازدید رابطین و مسئولان مراکز رسانه های دیجیتال استان اصفهان از انه های فرهنگ دیجیتال کاشان  گفت: کاشان در مقایسه با سایر شهرستان های کشور تنهای شهر دارای چهارخانه فرهنگ دیجیتال است.

وی، بازدید این مسوولان استانی از خانه های فرهنگ دیجیتال کانون مسجد الزهرا(سلام الله علیها)،کانون شهید اردهال در فین بزرگ، کانون بقیة الله الاعظم(عجل الله تعالی فرجه الشریف) شهر قمصر و خانه فرهنگ دیجیتال کاشان کانون 22 بهمن شهرک 22 بهمن را یادآورشد و گفت: آنها طی این بازدید نحوه عملکرد و گزارش کار این خانه ها و مشکلات و خواسته هایشان را بحث و بررسی کردند.

به گفته وی،بهره مندی از اینترنت پاک، فروش نرم افزار و گیم نت از جمله خدمات این خانه های خانه فرهنگ دیجیتال است که با حداقل قیمت نسبت به دیگر مراکز دیجیتالی خصوصی و کافی نت ها و امنیت خاطر خانواده ها با توجه به شرایط فعلی تهاجم فرهنگی در فضای مجازی به جوانان و نوجوانان است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در ادامه از بررسی و انجام مطالعات راه اندازی چند خانه فرهنگ دیجیتال در شهرهای تابعه این شهرستان خبر داد و گفت: مبارزه با تهاجم فرهنگی یکی از اهداف خانه های فرهنگ دیجیتال است

جوادی مقدم، با تاکید بر اینکه تمام سر و کار جوانان عصر حاضر با فضای مجازی، الکترونیکی و ابزار پیشرفته و هوشمند است گفت:بنابراین فراهم کردن زمینه های استفاده خوب و درست با محوریت کانون ها از طریق مسجد یکی از راهکارهای کنترل و نظارت بر حضور آنها در این فضا و استفاده از برنامه های آن است.

وی در پایان با اشاره به فعالیت 170 کانون فرهنگی هنری مساجد در دارالمومنین کاشان گفت:135 باب از این کانون ها طرح ایام فراغت در تابستان را اجرا می کند.

شایان ذکر است؛ حسام الدین تسلیمی، رابط مرکز رسانه های دیجیتال در دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد،سید احسان اصلاحی، مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال استان اصفهان و سید علی اکبر محمدی، رابط شبکه ملی فرهنگ و کارشناس فناوری اطلاعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این استان از خانه های فرهنگ دیجیتال کانون مسجد الزهرا(سلام الله علیها)،کانون شهید اردهال در فین بزرگ، کانون بقیة الله الاعظم(عجل الله تعالی فرجه الشریف) شهر قمصر و خانه فرهنگ دیجیتال کاشان کانون 22 بهمن شهرک 22 بهمن بازدید و مشکلات و درخواست های مسوولان این خانه ها را بحث و بررسی کردند. 


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.