معاون پشتیبانی و امور استان های ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: 22 هزار کانون در مساجد کشور تا پایان برنامه پنجم راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

عبدالحسین آل محمد، در نشست با خبرنگاران در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری افزود: هم اکنون، 15 هزار کانون های فرهنگی هنری در سطح مساجد کشور فعال است.

وی گفت: 618 کانون تخصصی در رشته های مختلف در سطح مساجد کشور فعال شده است و شش هزار کانون روستایی نیز فعالیت خود را پیگیری می کند.

آل محمد اظهار داشت: 90 کانون در مصلاهای نماز، مجوز فعالیت گرفته است و هم اکنون، 10 هزار کتابخانه مخزن دار ، 32 کتابخانه دیجیتال، افزون بر 720 واحد خانه نور و 176 خانه فرهنگ دیجیتال مساجد فعال است و یک هزار و 200 هسته پژوهشی در سطح کانون ها تشکیل شده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: هم اکنون بیش از 60درصد از کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری در سطح روستاها فعال می باشد.
حسین گنجی در این نشست افزود: کانون های فرهنگی هنری استان چهارمحال و بختیاری ظرفیت بالایی دارد و می تواند در برابر تهدیدات نرم دشمنان پایگاهها مهمی باشد.

مسئول دبیرخانه کانون مساجد استان چهارمحال و بختیاری هم در این جلسه اظهار داشت: 312 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان چهارمحال و بختیاری فعال است که از این تعداد، 22 کانون به شکل کانون تخصصی می باشد.

حجت الاسلام مراد یوسفی  افزود: بیش از 65 درصد از کانون های استان چهارمحال و بختیاری در روستاها مستقر است که این تعداد از میانگین کشوری بالاتر است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.