رییس جمهوری در جمع علما، ایثارگران و نخبگان استان کردستان، اشتغال نسل جوان و تحصیل‌کرده را مهمترین اولویت کشور دانست و تصریح کرد: در فضای جدید بعد از توافق باید با وحدت و همدلی بیشتر، روند شکوفایی اقتصادی و توسعه همه جانبه و پایدار کشور را با شتاب طی کنیم.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی گفت: باید فضای کشور، فضای افزایش تولیدات و صادرات شود و در این راستا باید فضای فعالیت اقتصادی را در بخش های مختلف کشور فعال و دولت را کوچک کنیم.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه در فضای جدید کنونی به هیچ وجه نباید وقتمان را تلف کنیم، اظهارداشت: باید تولید و صادرات نفتی را بالا ببریم و کردستان باید به یکی از مراکز بزرگ صادراتی برای صدور انواع کالاها و خدمات تبدیل شود.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود استراتژی دفاعی نظام جمهوری اسلامی ایران برای امنیت کشور را یک استراتژی دفاعی بازدارنده دانست و گفت:ما در انقلاب اسلامی، دنبال فتح قلوب و فتح فضای صمیمیت و برادری در منطقه بوده و هستیم.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه استراتژی دفاعی ایران، تدافعی و نه تهاجمی است، افزود: ما هرگز دنبال ساخت سلاح هسته ای نبوده ایم، اما طرف مقابل، به تاخیر افتادن آن را تنها موفقیت خود در مذاکرات می داند.

دکتر روحانی اظهارداشت: در جریان مذاکرات هسته ای، قطعنامه های ظالمانه لغو شد، ساختار تحریم ها فرو ریخت و چرخه صنعت هسته ای تثبیت گردید.

رییس جمهوری در ادامه با اشاره به اینکه "امنیت و ثبات در جمهوری اسلامی یک نعمت بزرگ الهی است و باید قدردان آن باشیم"، گفت:عزت و استقلال امروز، مرهون مجاهدت ایثارگران است و کردستان سرزمین چمران ها ، بروجردی ها و استاد نجات اللهی ها است و ایران در کمال قدرت و عزت قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفت.

دکتر روحانی سپس با تاکید بر اینکه " وحدت شیعه و سنی ، صراط مستقیم در تحقق اهداف اسلامی است"، اظهارداشت: توسعه مادی و معنوی ایران ، هدف واحد همه ایرانیان است.
خبر تکمیل می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار