رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه توافق هسته ای آغازگر یک پیروزی اقتصادی داخلی است گفت: باید برای رفع تحریم ها و تبعات آن و فضای پسا تحریم خود را آماده کنیم.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، محمد نهاوندیان در جلسه توسعه سرمایه گذاری استان کردستان در سنندج افزود: هم اکنون در مسیر آغاز فصل جدید شکوفایی پس از تحریم ها قرار داریم.

وی گفت: ملت ایران با عزت و مقاومت خویش، حق هسته ای خود را به همه جهانیان ثابت کرد و زنجیره تحریم های ظالمانه را پاره کردند و هم اکنون در مسیر توسعه اقتصادی گام بر می داریم.

رییس دفتر نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه مهمترین وظیفه فعالان اقتصادی توسعه اقتصادی است اظهار کرد: فعلان اقتصادی باید باخلاقیت زمینه شکوفایی اقتصادی کشور را به منصه ظهور برسانند.

وی افزود: خوشبختانه در کردستان سرمایه گذاری زیربنایی خوبی وجود دارد، اما بالا بودن نرخ بیکاری فارغ التحصیلان جای تاسف دارد.

نهاوندیان بیان کرد: پس از تحریم ها باید اقتصاد مقاومتی در کشور مورد توجه قرار گیرد چون حضور در اقتصاد جهانی پروازگاه ماست.

نهاوندیان ادامه داد: لازمه توسعه پایدار رونق اقتصاد دانش بنیان است و استان کردستان بدلیل نیروهای نخبه، توانمند و نیروی انسانی کارآمد باید به اقتصاد دانش بنیان توجه بیشتری صورت گیرد.

رییس دفتر رییس جمهوری اظهار کرد: تقویت صندوق نوآوری و شکوفایی و حمایت از شرکت های دانش بنیان از ابتدای دولت یازدهم در دستور کار بوده است و این مهم در کردستان نیز یکی از اولویت ها است.

وی در ادامه فعال شدن مرز باشماق مریوان را یکی از آرزوهای دیرینه مردم کردستان ذکر کرد و افزود: این مرز هم اکنون توسعه ایران و عراق را به ارمغان آورده است.

نهاوندیان گفت: توسعه رابطه بین ایران و عراق علاوه بر ایجاد توازن منطقه ای موجب تقویت بنگاهها، اتحادیه های خصوصی و شرکت ها می شود لذا نگاه ویژه ای به این مبحث با محوریت کردستان داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار