مدیر کل اداره آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در مسیر اقتصاد مقاومتی از مهم‌ترین اهداف برنامه‌های هفته ملی مهارت است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ افشین رحیمی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به آغاز هفته ملی مهارت افزود: توسعه و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و کارآفرینی، اطلاع‌رسانی، هدایت و فراگیر کردن آموزش‌های مهارتی می تواند نقش مهمی در ایجاد فرصت های شغلی پایدار داشته باشد.

رحیمی با اشاره به آغازمرحله استانی مسابقات ملی مهارت گفت: هدف ما از برگزاری این مسابقات ایجاد رقابت بین شرکت‌کنندگان و بررسی جایگاه رشته‌های مختلف در سطح استان و تبادل اطلاعات آخرین تکنولوژی‌ها و فناوری‌های روز دنیا در رشته‌های مختلف است.

مدیر کل اداره آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی تصریح کرد: 35 کارگاه در زندان در زمینه آموزش فنی و حرفه ای به زندانیان و محکومان آموزش های لازم را خواهند دید وبا محصولاتی که تولید می کنند می توانند هم به اقتصاد زندان و همچنین به اقتصاد خانواده کمک کنند و از طریق وامی که سازمان زندانها در اختیارشان قرار می دهند که زمینه اشتغال آنها را بعد از پایان محکومیت و ورود به بازار کار فراهم شود .

رحیمی با تاکید بر اینکه اداره فنی و حرفه ای درحوزه ایجاد اشتغال و حفظ ایجاد اشتغال فعالیت دارد ،افزود: ارائه گواهی نامه های بین‌المللی که مورد اعتبار در کل دنیا است و می توانند زمینه صدور نیروی کار ماهر به کشور های مختلف فراهنم کند.

وی ادامه داد: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سکونتگاه‌های غیر رسمی حاشیه شهر مشهد از دیگر اولویت های اداره فنی و حرفه ای است که برای توانمد سازی مردم این مناطق در نظر گرفته شده است.

وی به آموزش 124 هزار نفر کار جویان اشارهه کرد 6 هزار نفر آنها در مراکز دولتی و 64 هزار نفر دیگر آنهار در آموزشگاه های خصوصی به کارجویان آموزش می دند .

وی در ادامه گفت: تفاهم نامه ای که با قطار شهری مشهد بسته ایم که نیروی آنها را در زمینه راهور قطار و لوکومتیوران 100 نفر را آموزش دهیم.

رحیمی خاطر نشان کرد: آموزش و ارتقا توانمدی های دانشجویان ،توانمدی روستائیان و عشایر و دادن مجوز به آموزشگاه های آزاد و غیر رسمی تا بتوانند به صورت مجاز و تحت نظر این سازمان فعالیت کنند از اولویت های مهم اداره فنی و حرفه ای است .

انتهای پیام/ی


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.