رئیس‌جمهور آمریکا در اولین روز کامل حضور خود در کنیا، در نشستی تجاری شرکت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، امروز قرار است در نشستی تجاری درباره کارآفرینی در نایروبی حضور ‌یابد. او ریاست نخستین جلسه این نشست جهانی را برعهده خواهد داشت. رئیس‌جمهور آمریکا پویایی تجارت کنیا را تحسین کرده و انتظار می‌رود برای براندازی فساد مالی در این کشور خواهان اقدامات بیشتری شود.

اوباما همچنین امروز پیش از دیدار با همتای کنیایی‌اش از سفارت آمریکا در نایروبی دیدار خواهد کرد.  این دیدار به منظور بزرگداشت قربانیان بمب‌گذاری سفارت آمریکا در سال 1998 صورت می‌گیرد. در این حمله تروریستی 200 نفر شامل 12 آمریکایی و 34 کارمند محلی سفارت جان خود را از دست دادند. 

این نخستین دیدار اوباما از سرزمین پدری خود به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا است. رسانه‌های کنیا این سفر را بازگشتی به خانه نامیده‌اند. رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه به نایروبی رسید. حدود 10 هزار پلیس، تامین امنیت این سفر را برعهده دارند. تا زمان پایان دیدار اوباما از این کشور، جاده‌های اصلی بسته است و هواپیماهای نظامی آمریکا در آسمان این کشور حضور خواهند داشت. رئیس‌جمهور آمریکا پس از این دیدار به اتیوپی سفر خواهد کرد.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار