لیبرمن: مسئله ایران بسیار بزرگتر از توانایی‌های نتانیاهو است

وزیر امورخارجه سابق اسرائیل ضمن انتقاد شدید از بنیامین نتانیاهو گفت: نتانیاهو توانایی و شایستگی رسیدگی به مسئله ایران را ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سما، "آویگدور لیبرمن،" وزیر امورخارجه سابق اسرائیل ضمن انتقاد شدید از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت: نتانیاهو توانایی و شایستگی رسیدگی به مسئله ایران را ندارد. 

وی گفت مسئله ایران بسیار بزرگتر از توانایی های نتانیاهو است. 

لیبرمن که در دوره قبلی نتانیاهو وزیر امور خارجه بود و در انتخابات سابق کنست فهرست مشترکی با نتانیاهو ارائه کرد و از نظر اکثر سیاستمداران اسرائیلی به عنوان دوست نزدیک و رازدار نتانیاهو محسوب می شود در مصاحبه با یدیعوت آحارنوت انتقادات تندی علیه نتانیاهو مطرح کرد. 

لیبرمن گفت: «زمانیکه از مسئله هسته ای ایران سخن گفته می شود، به ما می خندند. ما (برای اثبات این مسئله) نیازی به کمیته تحقیق نداریم، باید نخست وزیر تغییر کند». 

لیبرمن گفت کابینه کنونی اسرائیل قادر به ادامه حیات نخواهد بود و تا پیش از اواسط سال 2016 شاهد برگزاری انتخابات پیش از موعد خواهیم بود. 

لیبرمن افزود «آنچه درباره ایران اتفاق افتاد و امضای توافقنامه بین این کشور و گروه 1+5 شکستی کامل برای نتانیاهو محسوب می شود زیرا برخورد با این پرونده به راهی خلاقانه و توانایی و آگاهی برای اتخاذ تصمیم های دشوار نیاز داشت. ولی نتانیاهو هیچ یک از این ویژگی ها را ندارد. او در حملات تبلیغاتی در اسرائیل رقیبی ندارد و در دادن وعده هایی ماهر است که اصلا قصد عملی کردن آنها را ندارد». 

لیبرمن از نحوه برخورد نتانیاهو با دولت آمریکا در رابطه با مسئله هسته ای ایران به شدت انتقاد کرد و گفت اقداماتی که نتانیاهو علیه رئیس جمهور آمریکا انجام می دهد اشتباهی آشکار است. 

وی افزود اختلاف نظر داشتن با آمریکا اشکالی ندارد ولی نباید همه جهان را در این اختلاف مشارکت داد و آن را در رسانه ها مطرح کرد. این سیاست نتانیاهو و موضع گیری های او علیه رئیس جمهور آمریکا میزان انزوای اسرائیل را در جهان نشان داد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار