سناتور آمریکایی: کنگره در صورت رد توافق ایران، وضعیتی آخرالزمانی را بوجود می‌آورد

سناتور آمریکایی تصریح کرد درصورتیکه کنگره آمریکا به توافق ایران نه بگوید می‌گویم که با این کارش، وضعیتی آخرالزمانی را بوجود می‌آورد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "سناتور کریس مورفی" (Chris Murphy) در نشستی در موسسه تحقیقاتی کارنگی در واشنگتن گفت: «در بررسی توافق هسته‌ای ایران باید به چند معیار توجه داشت. همه اعضای کنگره باید درک کنند که رای گیری درباره این توافق در خلاء رخ نمی دهد. این مسئله پیامدهای بسیار گسترده‌ای خواهد داشت که فراتر از خود توافق خواهد بود.

این رای گیری، انتخاب بین توافقی است که پیامدهای جهانی دارد و اجرایی می شود یا توافقی که پیامدهای جهانی دارد و فقط به علت مخالفت کنگره آمریکا، اجرایی نمی‌شود. کنگره آمریکا تنها نهاد قانون گذاری در گروه پنج بعلاوه یک است که این توافق را به رای می گذارد. واقعیت این است که اگر کنگره آمریکا این توافق را رد کند، دو اتفاق می افتد. اتفاق نخست آن است که تحریم ها از هم پاشیده می شود. اتفاق دوم آن است که محدودیت‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران اعمال نخواهد شد.

 مسئله به همین روشنی است. کسانی که فکر می کنند وضع دیگری پیش خواهد آمد، در دنیای وهم و خیال به سر می برند. به همکارانم در کنگره آمریکا که می خواهند به این توافق نه بگویند می گویم که با این کارشان، وضعیتی آخرالزمانی را بوجود می آورند زیرا ایرانی که از نظر اقتصادی قدرتمندتر می‌شود بدون هیچ کنترلی به برنامه هسته‌ایش ادامه می‌دهد.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پارسافر
۱۹:۴۵ ۰۲ مرداد ۱۳۹۴
رد توافق توسط کنگره فقط آمریکا را منزوی میکنه.
آخرین اخبار