عضو هیات مدیره انجمن علمی آموزش پزشکی ایران:

آموزش بیمار از ارکان اصلی مدیریت در کشورها

عضو هیات مدیره انجمن علمی آموزش پزشکی ایران گفت : آموزش بیمار از ارکان اصلی مدیریت است که در کشور ما نیز این مسیر در ابتدای راه است که باید با جدیت و تلاش همگانی در عرصه آموزش بیماران تلاش نماییم .

دکتر فرهاد بهمن زیاری عضو هیات مدیره انجمن علمی آموزش پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه یکی از کارهای انجمن، آموزش بیمار و توسعه آموزشی بیمار در کشور است، گفت : یکی از حوزه های آموزش بیمار، حوزه سرطان و آموزش بیمار مبتلا به سرطان است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کتابهای خودمراقبی برای بیماران مبتلا به سرطان با عنوان راهنمای بیمار و خانواده و کتاب سرطان پستان آماده چاپ است، اظهار کرد : راهنمای خانواده بیماران سرطانی برای مراقبت بالینی از بیمار و کمک به حل مشکلات بیماران مبتلا نیز آماده است .

عضو هیات مدیره انجمن علمی آموزش پزشکی ایران ادامه داد: برگزاری همایشهای بیماران سرطانی از سال آینده و راه اندازی سایت آموزش بیمار تا اردیبهشت سال آینده از دیگر برنامه های این عرصه هستند.

وی با بیان اینکه بحث آموزش بیماران از اهمیت بالایی برخوردار است تصریح کرد: در برنامه اعتبار بخشی ، بیمارستانها باید به بیمار آموزش دهند .

دکتر بهمن زیاری ادامه داد : در عرصه آموزش بیماران خلاء داریم و کارهای شروع شده در مراحل اولیه هستند درحالی که بیماران باید در عرصه تطبیق با زندگی ، عوارض ناشی از درمان شامل ریزش مو یا عفونت ها و .... آموزش ببینند .

وی با اشاره به اینکه بیمار و خانواده وی نقش بسیار مهمی در تیم درمان دارند که باید همکاری تنگاتنگی داشته باشند که این هماهنگی در بیماران سرطانی بیشتر نمود دارد اظهار کرد : در یک سری از کشورها ، آموزش بیمار از ارکان اصلی مدیریت است که در کشور ما نیز این مسیر در ابتدای راه است که باید با جدیت و تلاش همگانی در عرصه آموزش بیماران تلاش نماییم .


انتهای پیام/


برچسب ها: آموزش ، بیماران ، زندگی ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار