رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اعلام رسمی میزان پول‌های بلوکه شده در خارج از کشور در حوزه اختیارات بانک مرکزی است، گفت: مسلما مجلس بر نحوه ورود و استفاده از پول‌های بلوکه شده در کشور نظارت خواهد داشت.

"ارسلان فتحی‌پور" رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه مجموع پول بلوکه شده ایران در خارج از کشور براساس اعلام بانک مرکزی 6/93 میلیارد دلار اعلام شده است، اظهار کرد: مقدار بسیار زیادی از این پول‌ها در گذشته تبدیل به ریال شده و جزو دارایی‌های بانک مرکزی قرار گرفته است.
 
نماینده کلیبر در ادامه افزود: اعلام رسمی میزان پول‌های بلوکه شده در خارج از کشور در اختیار بانک مرکزی بوده و این رقم اعلامی نیز صحیح است.
 
وی تاکید کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس مسلما بر نحوه ورود و استفاده از پول‌های بلوکه شده در کشور نظارت خواهد داشت.
 
فتحی‌پور خاطرنشان کرد: دلارهای تبدیل شده به ریال اکنون موجب گشایش اعتباری بانک‌ها شده و باید ناتوانی شرکت‌ها به دلیل نبود ارز جبران شود.
 
شایان ذکر است؛ حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم نماینده مجلس در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه روز (26 تیر) تهران ذخایر خارجی کشورمان را در حساب‌های بانک مرکزی حدود 130 میلیارد دلار اعلام کرده بود.
 
انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار