یک عضو فراکسیون اصول‌گرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی معتقد است که یک توافق خوب مستلزم اجرای بند به بند جزئیات توافق حاصله است.

ابراهیم نکو نماینده مردم رباط کریم در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ در مورد شرایط و ویژگی‌های یک توافق خوب بین ایران و گروه 1+5 گفت: توافق خوب بی‌شک به معنای پیروزی طرفین در مذکرات است.

وی افزود: پیش از آنکه طرفین خود را پیروز مذاکرات بدانند مهم این است که بدانند برنده چه چیزی شده‌اند و در مذاکرات چه چیزی را کسب کرده‌اند. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بی‌شک ایران در روند مذاکرات به دنبال دستیابی به حقوق تضعیف شده خود از سوی کشورهای غربی است.

نکو متذکر شد: آنچه که ملت و نظام در روند مذاکرات به انتظار آن نشسته‌اند حقوق تضعیف شده‌شان به دست کشورهای غربی است که این امر خواسته زیادی نبوده و نخواهد بود.  
 
نماینده مردم رباط کریم در ادامه تأکید کرد: بی‌شک پیروزی کشورهای غربی در روند مذاکرات با ایران هم منتج به یقین حاصله از عدم ساخت سلاح هسته‌ای در برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران است.  
 
نکو بیان داشت: البته غرب خود به خوبی می‌داند که ایران قصد ساخت بمب هسته‌ای را ندارد چرا که وقتی فتوای مهمی از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر این موضوع مطرح می‌شود خود گویای شفافیت و صداقت در موضوع است.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به نقش و دفع یکجا تحریم‌ها در روند یک توافق خوب اظهار داشت: دفع تحریم‌ها بخشی از موضوعات معطوف به یک توافق خوب است اما بخشی از موضوع معطوف به این امر است که ببنیم آیا وقتی که توافقی بدست می‌آید قرار است با چه شیوه‌ای تحریم‌ها برطرف شود.  
 
نکو تصریح کرد: توافق خوب بیش از پیش معطوف به این است که تحریم‌ها به کلی برداشته شده و حساب‌های بلوکه شده ایران در بانک‌های کشورهای اروپایی آزاد شود.
 
این نماینده مجلس ادامه داد: این امر ضروری است که درصورت توافق خوب باید تمامی جزئیات توافق بند به بند به اجرا گذاشته شوند و کاملا موارد مورد توافق رعایت شود.  
 
نکو در پایان خاطر نشان کرد: بی‌شک یک شرایط اعتمادساز بینابین می‌تواند تداعی کننده یک توافق خوب بین ایران و گروه 1+5 باشد. 

انتهای پیام/
 
 
 
برچسب ها: توافق ، مجلس ، مذاکرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار