عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی گفت: تمامی آمارهای اعلامی در رابطه با میزان ارقام پول‌های بلوکه شده در خارج از کشور صحیح است.

"ایرج ندیمی" عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه تمامی آمارهای اعلامی در رابطه با میزان ارقام پول‌های بلوکه شده در خارج از کشور صحیح است، گفت: ادعای رقم بیشتر از 29 میلیارد دلار اعلامی بانک مرکزی هم درست است زیرا آن‌ها طلب بانک مرکزی و یا دولت نیست.

وی ادامه داد: طلب‌های بخش خصوصی بلوکه شده در خارج از کشور ارتباطی به دولت و یا بانک مرکزی ندارد.

نماینده  لاهیجان و سیاهکل با اشاره به اینکه بخشی از پول‌های بلوکه شده در گذشته تبدیل به ریال و یا پروژه شده است، اظهار کرد: آن‌ هم دیگر جزو مطالبات ایران محسوب نمی‌شود به طور مثال با دریافت فاینانس اکنون پروژه‌ای در حال اجراست و از صد واحد شارژ تنها 2 واحد شارژ شده و 98 درصد آن آزاد نیست.

ندیمی با تاکید براینکه طلب 7 میلیارد دلاری وزارت نفت نیز جزو مطالبات بانک مرکزی قرار نمی‌گیرد: ارقام اعلامی بانک مرکزی در بودجه عمومی قرار می‌گیرد اما مطالبات اشخاص و یا مطالبات تبدیل شده به ریال و فاینانس وارد بودجه نمی‌شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی 6 کشور خریدار نفت در زمان تحریم بزرگترین بدهکاران ایران هستند، افزود: کشورهایی مانند کره، ژاپن، چین و هند جزو بدهکاران جمهوری اسلامی ایران هستند اگرچه برخی طلب‌ها همان زمان به حساب‌های بانک مرکزی در خارج از کشور منتقل شد اما به دلیل تحریم به ایران وارد نشد.

نماینده لاهیجان و سیاهکل با بیان اینکه چین و هند خواهان ارائه اجناس و یا روپیه (واحد پول هند) به جای دلار بودند، خاطرنشان کرد: از کشور هند تمایلی به گرفتن روپیه نبودیم زیرا ارزش نوسانی روپیه در مقابل دلار به ضرر ایران بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
الزایمری
۰۹:۰۹ ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
نه بابا چی میگی..فردا چیزی هم بدهکار نشیم چون دولت میخواد یارانه ها رو قطع کنه
آخرین اخبار