مجری برق روستایی مطرح کرد؛

برخورداری 170 روستا از انرژی‌های پاک

مشاور مدیرعامل و مجری برق روستایی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر 170 روستا از طریق انرژی‌های نو به حجم 2مگاوات از نعمت برق برخوردار هستند.

والدین مصلحتی شربیانی مشاور مدیر عامل و مجری برق روستایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص برق روستایی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته تمام روستاهای بالای 20 خانوار صاحب برق شده‌اند و هم اکنون در تلاش هستیم که روستاهای بالای 10 خانوار را از این نعمت برخوردار کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: به دلیل آنکه تعدادی از این روستاها در نقاط دور دست واقع شده‌اند و یا در هنگام اتصال این مناطق به سیستم توزیع برق کشوری با مشکلات زیست محیطی مواجه می‌شدیم، توانستیم از انرژی‌های نو در این باره استفاده کنیم.

شربیانی در خصوص استفاده از انرژی‌های نو در روستاها بیان کرد: در دنیا جزو معدود کشورهایی هستیم که 170 روستا را از طریق انرژی‌های نو مالک نعمت برق کرده‌ایم و قصد داریم با استفاده از همین تکنولوژی به عشایر نیز برق رسانی کنیم.

وی در خصوص برق رسانی به عشایر گفت: در نظر داریم با پکیج قابل حمل تولید برق با ظرفیت 300 وات بر ساعت با استفاده از انرژی خورشیدی به تولید برق برای عشایر با همکاری شرکت توزیع برق استان‌ها و شرکت توانیر به عنوان مجری طرح و سازمان عشایر بپردازیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنا بر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در نظر داریم تا پایان امسال تعداد اندک روستاهای باقی مانده در برخورداری از نعمت برق را تحت پوشش قرار دهیم که این امر تحقق بودجه مصوبه را می‌طلبد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار