با همکاری یک شرکت داخلی انجام شد؛

ساخت سامانه کنترل توربین 315 مگاواتی در نیروگاه رامین اهواز

نیروگاه رامین اهواز با همکاری یک شرکت داخلی موفق به طراحی و ساخت سامانه کنترل توربین 315 مگاواتی خود شد.

به گزارش حوزه انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، فرشاد شامرادی مدیر امور مهندسی و نظارت کنترل و ابزار دقیق نیروگاه رامین اظهار داشت: با بررسی‌های فنی و انجام تحقیقات دقیق اقدام به طراحی و ساخت این سامانه بر اساس تکنولوژی روز دنیا کرده که برای اولین بار جایگزین سامانه کنترل قدیمی این نوع توربین 315 مگاواتی روسی می‌شود.

وی گفت: سامانه قدیمی دارای یک واحد میکروکامپیوتر 16 بیتی است که به‌دلیل سرعت پردازش خیلی پائین، عدم دسترسی به قطعات یدکی و منسوخ شدن این سامانه باعث عدم اطمینان از عملکرد کنترل توربین 315 مگاواتی واحد می‌شود و مشکلات فراوانی را جهت بهره‌برداری مطلوب از واحد را ایجاد می‌کند.

وی افزود: سامانه ساخته شده جدید به‌دلیل استفاده از پردازنده‌های قدرتمند، قابلیت کنترل سرعت چرخش روتور توربین، کنترل میزان بار واحد، حفاظت افزایش سرعت و کنترل تنش‌های حرارتی توربین را دارا است.

این سامانه با توجه به پیک مصرف برق و نیاز شبکه سراسری به تولید پایدار و ضرورت در مدار بودن این واحد تولیدی، طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در اولین تعمیرات میان‌دوره‌ای نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار