رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت،گاز و پتروشیمی ایران با اشاره به اینکه احداث پالایشگاه‌های بزرگ در کشور مقرون به صرفه نیست گفت: باید در احداث پالایشگاه نگاه سنتی و قدیمی کنار گذاشته شود و به سمت تکنولوژی و فناوری جدید روی آورد.

حسن خسروجردی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: احداث پالایشگاه در شهرها و کشورهای منطقه یکی از اساسی‌ترین برنامه کلیدی این اتحادیه بودکه چندین سال است این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت،گاز و پتروشیمی ایران همچنین از نهایی شدن مراحل مقدماتی احداث پالایشگاه در اندونزی خبر داد و گفت: تقریبا مراحل مقدماتی و شناسایی زمین برای احداث پالایشگاه انجام شده و منتظر دو بخش فاینانس از ایران و اندونزی هستیم که مراحل عملیاتی را طی می کند.

وی یادآور شد: ایران در کشورهای گرجستان و افریقا پالایشگاه خواهد ساخت. احداث پالایشگاه با پیشنهاد و مشارکت‌ کشورهای همسایه بوده که به دلیل کاهش قیمت نفت و به صرفه نبودن اقتصاد در حال محاسبه و رایزنی هستیم.

خسروجردی تاکید کرد: هم‌اکنون 3 پالایشگاه در کشورهای امارات، عمان و کردستان ساخته شده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت،گاز و پتروشیمی ایران  با اشاره به اینکه احداث پالایشگاه‌های بزرگ در کشور مقرون به صرفه نیست گفت: بجای احداث پالایشگاه می‌توان روی سیستم کراکینگ و تکنولوژی فرآورده میانی را تبدیل به فرآورده دیگر کرد.

 با توجه به اینکه احداث پالایشگاه کوچک 20تا50 فرآورده سنگین داشته باشند موقع تبدیل به فرآورده دیگر 95درصد فرآوری را به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: باید در احداث پالایشگاه نگاه سنتی و قدیمی کنار گذاشته شود و به سمت تکنولوژی و فناوری جدید روی آورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار