مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان از تولد نوزاد در سیل‌ مهدیشهر خبرداد و گفت: شهرستان مهدیشهر بیشترین خسارت را در بین چهار شهرستان سیل‌زده استان سمنان دیده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایسنا، احمد طاهری، از بازگشایی تمامی محورهای روستایی مناطق سیل‌زده در استان سمنان خبرداد و اظهارکرد: استان سمنان یکی از موفق‌ترین استان‌های ایران در مدیریت بحران سیل اخیر بوده است.

وی نقش مردم در پاسخگویی مناسب به این بحران را برجسته خواند و تصریح‌کرد: مردم مناطق مختلف استان و بویژه روستاییان منطقه پشتکوه در این حادثه، عملکرد بسیار خوبی داشتند به طوری‌ که مسافران، گردشگران و سرنشینان بیش از 2000 خودروی گیر افتاده در مناطق سیل‌زده را در منازل خود و اماکن عمومی نظیر مساجد و حسینیه‌ها اسکان دادند و به بهترین نحو از آنها مهمانداری کردند که جای تقدیر دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایسنا که بیشترین خسارت در کدام منطقه و به چه بخش‌هایی وارد شده، گفت: بیشترین خسارت سیل اخیر به شهرستان مهدیشهر و منطقه پشتکوه وارد شده و عمده‌ترین خسارات ناشی از سیل به تاسیسات زیربنایی و خصوصا راه، بخش کشاورزی و دامی وارد شده است.

اعلام میزان خسارات سیل تا 48 ساعت دیگر


طاهری درباره برآورد خسارات وارده، از در دست بررسی‌بودن میزان خسارات وارده به این استان خبر داد و افزود: بعد از بازگشایی راه‌ها و ایجاد امکان دسترسی به مناطق سیل‌زده بالافاصله دستگاه‌های مرتبط با برآورد خسارات به منطقه اعزام و هم‌اکنون نیز در حال بررسی خسارات هستند و ان‌شاء الله ظرف 48 ساعت آینده با تحویل برآوردها از سوی مسئولان ذی‌ربط، میزان خسارات این سیل در اداره کل مدیریت بحران استانداری سمنان، جمع‌بندی و اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به حجم بالای خسارات وارده به راه‌های اصلی و فرعی در مناطق سیل‌زده چهارگانه این استان، خاطرنشان کرد: این بخش بیشترین خسارت‌ها را در سیل یکی دو روز گذشته دیده، به طوری که هم جسم جاده‌ها در مناطق مختلف آسیب جدی دیده و هم گل و لای زیادی در سطح جاده‌ها جمع شده که بزودی کار عمران و بازسازی آنها آغاز خواهد شد.

لبخند به زندگی با تولد نوزاد مادر سیل‌زده


مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان، با اذعان به اینکه هیچ‌گونه خسارت جرحی مستقیمی در این سیل نداشته‌ایم، تصریح‌کرد: علاوه بر این با حضور به موقع مسئولان و نیروهای امدادی برخی بیماران اورژانسی عادی نیز به سرعت به مراکز امن منتقل شدند به طور مثال در شهرستان مهدیشهر یک زن حامله برای وضع حمل اعزام و نوزاد خود را متولد کرد.همچنین علاوه بر اعزام چند بیمار سرپایی، یک بیمار قلبی که پیشتر، عمل باز کرده بود و نیاز به ویزیت پزشک داشت به سرعت به بیمارستان مرکز شهرستان اعزام شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.