معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خبر داد: سالانه 190 تن گوشت بوقلمون در استان همدان تولید می شود.

محمد نظر پور در گفتگو با خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ؛ گفت: هم اکنون در استان همدان6 واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت 34 هزار قطعه بوقلمون فعال هستند و برای توسعه آنها و حمایت از سرمایه گذاران در این بخش سازمان جهاد کشاورزی امسال برنامه های حمایتی تسهیلاتی و صدور مجوز دارد.

وی با بیان اینکه جوجه های بوقلمون پرورشی در استان همدان از نژاد های با صرفه در تولید گوشت این پرنده است اظهار داشت: این جوجه ها از کشور های انگلیس، آلمان و فرانسه وارد شده اند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه واحد های پرورش گوشت بوقلمون صنعتی باید ظرفیتی بین 3 تا 10 هزار جوجه را داشته باشند افزود: ما هم اکنون در استان همدان مشکل در داشتن کشتارگاه بوقلمون داریم و مجبوریم بوقلمون ها را برای کشتار به استان مرکزی بفرستیم.

نظرپور با تاکید براینکه سیاست جدید سازمان جهاد کشاورزی با توجه به کم سودآوری مرغداری ها بر افزایش واحدهای پرورش بوقلمون، بلدرچین و شترمرغ گوشتی است اضافه کرد: در صورت بالا رفتن واحدهای پرورش بوقلمون در استان سرمایه گذاران را برای ایجاد کشتارگاه بوقلمون در استان تشویق می کنیم.



انتهای پیام/ ا
برچسب ها: همدان ، گوشت ، بوقلمون ، سالانه ، تن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.