همدان؛

معدوم کردن 37 تن گوشت قرمز و سفید غیربهداشتی در استان همدان

مدیر کل دامپزشکی همدان از معدوم کردن 37 تن گوشت گوساله، گوسفند و مرغ غیر بهداشتی در استان طی سه ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمود رضا رسولی گفت: در این مدت از 61 هزار و 272 لاشه دام سنگین و سبک در 8 کشتارگاه دام استان بازدید کردیم که از 23 هزار و 492 تن گوشت موجود در این کشتارگاه ها 14 تن آن به دلیل ذبح غیر شرعی ، بهداشتی نبودن و بیماری دام ها معدوم شد.

وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال در بازرسی از 8 کشتارگاه طیور استان هم بازدید مستمر داشتیم افزود: از 3 میلیون و 900 هزار قطعه مرغ موجود در این کشتارگاه ها با 7 هزار و 844 تن گوشت سفید ، 23 تن آن معدوم شد.

مدیر کل دامپزشکی استان همدان از 20 هزار مورد بازرسی از رستورانها، هتل ها ، مراکز عرضه گوشت قرمز و سفید استان خبر داد و اظهار داشت: در این بازرسی ها 280 تن فراورده های گوشتی معدوم شد و 115 واحد متخلف شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

رسولی بر تشدید بازرسی های اداره کل دامپزشکی بر واحد های کشتارگاهی و توزیع مواد گوشتی استان در ماه رمضان و تعطیلات عید فطر تاکید کرد و گفت: در این 34 روز هم 27 واحد غیر مجازبه اماکن و 28 واحد متخلف به نیروی انتظامی معرفی شدند و 21 تن گوشت غیر مجازظبط و معدوم شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.