پیش بینی حادثه توسط سایت بین المللی هواشناسی از 10 روز قبل از حادثه

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل گفت: حادثه از سوی سایت بین المللی هواشناسی و از 10 روز قبل از حادثه پیش بینی شده بود و حتی میزان وزش باد نیز در ساعت‌های متفاوت مورد بررسی قرار گرفته بود اما متاسفانه شاهد عدم هماهنگی و حوادث و تلفات جانی بودیم.

پیش بینی حادثه توسط سایت بین المللی هواشناسی از 10 روز قبل از حادثهبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا شهر در ادامه جلسه علنی امروز و با اظهار تاسف در خصوص حادثه سیل و تلفات جانی که در پی داشتیم، اظهار کرد: پد هلیکوپتر امامزاده داوود تبدیل به پارکینگ شده و اورژانس اعلام کرده که حادثه را از سایت هواشناسی و تماس‌های مردمی مطلع شده است.

وی ادامه داد:‌ظرفیت جاده چالوس 12 هزار خودرو است در حالی که 100 هزار خودرو در آن زمان در محاصره سیل، ریزش کوه قرار گرفتند که متاسفانه 80 خودرو از بین رفته و 16 کشته و 12 مفقودی نیز داشتیم.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل در ادامه با اشاره به پرینت سایت بین المللی هواشناسی، تصریح کرد:‌ پرینت سایت بین المللی هواشناسی از 10 روز گذشته حادثه 6:30 روز حادثه را پیش بینی کرده بود، به طوریکه در ساعت 6:30 عصر سرعت باد را 22.2 کیلومتر بر ساعت، ساعت 7، 32، 7:30، 77.8 کیلومتر بر ساعت پیش بینی کردیم و این مسئله نشانگر آن است که این حادثه علی رغم بعضی از اخبار، قابل پیش بینی بوده و سرعت باد را از 5 کیلومتر تا 100 کیلومتر طی مدت یک ساعت پیش بینی کرده بودند.

شاکری با اشاره به حادثه سال گذشته افزود: متاسفانه سال گذشته برخورد قابل قبولی با مقصران نشد و کوتاهی‌هایی را در این زمینه شاهد بودیم.

وی با طرح سوالی افزود: تا چه زمانی می‌خواهیم آسیب به جان و مال مردم را مشاهده کنیم، و البته جای شکر آن باقیست که باد روز حادثه در تهران از غرب به شرق بوده و بسیاری از کارگاه‌ها و ساختمان‌ها تعطیل بوده که بر اثر ریزش داربست، شاهد تلفاتی بیش از این نبوده‌ایم، وگرنه قطعا شاهد فاجعه‌ای بودیم.

وی ادامه داد:‌مهمترین معضل تهران، آب گرفتنی معابر، اتوبان‌های نیایش، چمران و همت بود که باید برنامه ریزی اصولی برای طرح جمع آوری آب‌های سطحی در نظر بگیریم.

وی در ادامه گفت: اگر از جلوگیری ساخت و ساز در بستر رودخانه صحبت می‌کنیم و از مدیریت یکپارچه قنوات و دیگر موارد بحثی به میان می‌آید، باید نقطه پایانی برای آن در نظر بگیریم تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

وی با تشکر از پرسنل خدمات شهری، آتش نشانی، هلال احمر، تاکید کرد: طرح جمع آوری آب‌های سطحی باید مورد بررسی قرار بگیرد تا معضلات آن برطرف شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۳۰ تير ۱۳۹۴
سلام
لطف کنید برای ایام تعطیل که در کشور وجود دارد مسافرت به شهرهای کشور به خصوص جنگل های چندهزار ساله گیلان و مازندران را از طریق مجریان و کارشناسان هواشناسی و گویندگان خبر سراسری اعلام نمائید
مردم رو به مسافرت به شمال کشور در اوج گرمای کشور در برنامه ... تشویق نمود
آخرین اخبار