باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد /

آدمهایی که در کف خیابان جان می دهند + تصاویر

صندوق شیشه‌ای که در ساخت سرپناه شبانه شهروندان تهرانی را میزبانی می‌کند تا شاید زمستان سال آینده هیچ کارتن خوابی از سرما یخ‌ نزند...

به گزارش خبرنگار  حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان _ مهساپارساپور ؛ کارتن خواب‌ها که در جای جای شهر تهران به چشم ‌می‌خورند به عنوان یکی از آسیب‌های جوامع شهری به حساب می‌آیند و در واقع دلیل کارتن خوابی افراد توانایی اندک آن‌ها برای ساماندهی زندگی‌شان همراه اعتیاد است.
 
 
 
 
نتیجه ازدیاد افراد معتاد دوره‌گرد ، زندگی در پاتوق‌هایی در محله‌های پرازدحام و مشخص است که می‌توان از مهمترین و معروف‌ترین مکان‌ها به محله شوش، دره فرحزاد، کنار بزرگراه آزادگان و اطراف بزرگراه نیایش اشاره کرد.
 
 

 

تابه حال از طرف شورای شهر تهران گوشزدهای بسیاری به شهرداری برای اسکان و جمع آوری کارتن خواب‌ها شده است که در نتیجه با تلاش شهرداری در برخی مناطق گرم‌خانه‌هایی ایجاد شده که تنها بخشی از این آسیب اجتماعی رفع شده است.
 

 

حال دومین جشنواره همیاری که با همکاری شصت نهاد در بوستان گفت‌وگو به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی بخصوص رفع معضل کارتن خوابی ایجاد شده است و هدف اولیه این جشنواره ایجاد سرپناه شبانه و کاهش عوارض بهداشتی ناشی از مصرف موادمخدر توسط کارتن خواب‌ها است، چرا که سرپناه شبانه موجب به حداقل رساندن رفتارهای پرخطر و دست کم مانع استفاده آنها از توزیع سرنگ و استعمال از سرسوزن استریل می‌شود.
 


این جشنواره که تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد با ایجاد بازارچه و برنامه‌های شاد و مفرح به جذب شهروندان می‌پردازد و در ساعات اجرایی برنامه  با صندوق‌های شیشه‌ای کمک‌های مردمی را جمع آوری می‌کند که بدون اغراق با استقبال بی‌نظیری از طرف مردم روبرو شده است.
 
اما این بار که شهروندان خود به ساماندهی و رسیدگی به کارتن خواب‌ها مبادرت ورزیدند و در این امر همکاری بی‌نظیری دارند، این مسئله ذهن را درگیر می‌کند که با همت شورای شهر، شهرداری تهران و کمک مردمی آیا در فصل زمستان سال آینده باز هم شاهد یخ زدگی کارتن خواب‌ها هستیم یا خیر ؟!

انتهای پیام/

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ارش
۲۱:۱۸ ۲۶ تير ۱۳۹۴
130میلیارد دلار پول ایران تو خارج بلوکه هست فقط یک میلیار دلارشو واسه این کارتون خوابا خرج کنن مشکلشون حل میشه
آخرین اخبار