معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار داشت: اضافه کردن حدود 120 میلیون تن به ظرفیت 60 میلیون تنی تولید فعلی پتروشیمی جزء برنامه‌های این شرکت می‌باشد.

محمد حسین پیوندی معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار حوزه نفت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: این سفر یکی از مهمترین سفرها بعد از تفاهم با کشورهای 1+5 است که طی این سفر یکی از عالی‌ترین مقامات اروپایی، قائم مقام صدراعظم آلمان و وزیر اقتصاد و انرژی آلمان به دعوت وزیر نفت کشور حضور پیدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: طی مدت اخیر بخش عمده از روابط  پتروشیمی ایران با کشور آلمان بوده که این امر نشانگر اهمیت این موضوع است.

پیوندی ادامه داد: در طول برنامه سوم و چهارم توسعه حجم زیادی منابع فاینانس از بانک‌های آلمانی استفاده شده است و امروز هم همین اهمیت با یک تفاوت وجود دارد.

وی افزود: این تفاوت ناشی از تحریم‌های تحمیلی طی سال‌های اخیر است که موجب فعال شدن کارگاه‌ها و سازندگان ایرانی، کاهش تمایل به خام فروشی و افزایش فروش محصولات نهایی شده است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار داشت: در نتیجه با شرایط فعلی بازار بزرگی برای فعالیت کشورهای صاحب دانش فنی در بخش پایین دستی به وجود آمده است.

پیوندی گفت: همچنین باید توجه کرد بخش زیادی از تجهیزات ما به خصوص تجهیزات پتروشیمی کشور به خاطر تحریم‌ها بلوکه شده است.

وی تاکید کرد: از برنامه‌های مهم شرکت ملی صنایع پتروشیمی، اضافه کردن حدود 120 میلیون تن به ظرفیت 60 میلیون تنی تولید فعلی پتروشیمی است، همچنین اینکه باید واحدهای خوراک به خصوص فازهای پارس جنوبی توسعه پیدا کند.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: در این زمینه حدود 70 تا 80 میلیارد تومان نیاز به سرمایه گذاری است و این امر باعث رشد منابع داخلی و استفاده از منابع فاینانس خارجی می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار