فرماندار ویژه شهرستان سقز گفت: در پی وقوع سیل بر اثر بارش شدید باران تیم های بررسی خسارت، پاکسازی و تمیزکاری در سطح شهر مشغول فعالیت هستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج؛ علی اکبر ورمقانی پیرامون آخرین وضعیت شهر سقزبر  اثر این حادثه غیرمترقبه گفت : نیروهای شهرداری در بلوارهای شهید بهشتی، کردستان و خیابانهای فخر رازی ، محل بازار و تعدادی از معابر دیگر در حال جمع آوری و حمل نخاله و زباله هایی هستند که بر اثر سیل به شهر آورده شده بود و این مسیرها و محل ها توسط نیروهای خدوم شهرداری شستشو خواهند شد.

وی افزود: تیم های برآورد خسارت نیز در حال بررسی هستند تا میزان خسارتی که به اجناس بازاریان، منازل مسکونی، معابر و تاسیسات زیر بنایی شهر وارد شده است مشخص و اعلام شود.

ورمقانی گفت:پس از وقوع سیل ، نیروهای امدادی هلال احمر، آتش نشانی، شهرداری، ارتش، سپاه و نیروی انتظامی و مردم به کمک حادثه دیدگان شتافتند تا از شدت خسارت بکاهند.

وی با بیان اینکه بیشترین خسارت متوجه بازار سقز شده است افزود: با توجه به حجم بسیار بالای میزان بارندگی، شبکه فرسوده فاضلاب شهری تحمل شدت روان آبهای سطحی را نداشته و از سوی دیگر به علت جدا نبودن سیستم تخلیه فاضلاب از آبهای سطحی ، آبگرفتگی کلی در سطح شهر و در پاره ای از نقاط خط القعر مانند خیابان 32 متری، پل قوخ، میدان قدس و کانال فخررازی روی داد و بیشترین آسیب را به بازار رساند.

فرماندار سقز تشکیل ستاد بحران، حضور اعضای ستاد بحران در محل های حادثه،بسیج تمام امکانات شهرستان برای کاهش خسارات، تخلیه آب چندین مغازه و خانه مسکونی با پمپ های مکنده را از جمله اقدامات ستاد بحران شهرستان سقز بر شمرد که بعد از وقوع این حادثه انجام شده است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.