عضو هیئت مدیره انجمن آنکولوژی و رادیوتراپی با اشاره به علت تحت پوشش بیمه نبودن تارگت‌تراپی گفت: به دلیل هزینه‌های زیادی که تولید داروهای تارگت‌تراپی یا درمان هدفمند سرطان دارد، این داروها تحت پوشش بیمه نیستند.

حسین نودازی، عضو هیئت مدیره انجمن آنکولوژی و رادیوتراپی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان درخصوص پوشش بیمه‌ای داروهای جدید اظهار کرد: داروهای جدید شیمی درمانی مانند تارگت‌تراپی یا درمان های هدفمند سرطان تحت پوشش بیمه قرارندارد ، این مسئله به دلیل هزینه‌های زیاد این داروها اتفاق افتاده است.

وی افزود: داروهای تارگت تراپی یا درمان هدفمند سرطان، آنتی بادی های ضد سرطان هستند که به روش‌های بیوتکنولوژی فرآوری و تولید می شوند.به همین دلیل هزینه‌های تولید آن زیاد است . این داروها بعنوان خط دوم و سوم درمان سرطان محسوب می‌شود.

عضو هیئت مدیره انجمن آنکولوژی در رادیوتراپی ادامه داد: هم اکنون داروهای آنتی بادی سرطان، بیشتر از گذشته استفاده می‌شود.این مقدار استفاده از این داروها، به دلیل افزایش ابتلا به سرطان صورت نمی گیرد بلکه این داروهای سرطان می تواند به درمان پذیری بهتر سرطان کمک کند.

مودازی تصریح کرد: با توجه به دانش اندوزی‌هایی که در بیماری سرطان رخ داده است، برای درمان این بیماری از داروهای جدید استفاده می شود. در گذشته بیشتر داروهایی که برای درمان سرطان به کار می رفت بر روی سلول اثر می گذارد، هم اکنون داروهای مورد استفاده برای درمان سرطان، آنتی بادی‌ها هستند که با روش های بیوتکنولوژی تولید می شوند.

وی اظهار داشت: شرکت‌های بیمه‌گر به سختی داروها را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهند.این شرکت ها قبل از تحت پوشش بیمه قرار دادن دارو، باید از سودرسانی فراوان دارو به بیمار اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار