عضو شورایعالی انجمن دندانپزشکی ایران گفت‌: ميزان مراجعه كنندگان به مطب‌هاى دندانپزشكى نسبت به سالهاى قبل از ٨٩-٩٠، افت بسيار شديد و محسوسى كرده كه باعث كاهش شديد چرخه اقتصادى مطب‌هاى دندانپزشكى شده است.

دکتر نوید ناصری عضو شورایعالی انجمن دندانپزشکی ایران درگفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه موضوع خصوصى بودن تمامى مطب‌هاى دندانپزشكى و عدم وجود كوچكترين حمايتى در مراحل تأسيس مطب و نگهدارى از آن امرى كاملاً مشهود و بديهى است‌؛ اظهار داشت‌: بيش از ٩٠ درصد خدمات دندانپزشكى كشور در مطب‌ها و بخش خصوصى ارائه مى‌گردد كه توسط خود دندانپزشكان با اخذ وام‌هايى با سود بين ٢٢ تا ٣٨ درصد در يك دهه گذشته تأسيس و راه اندازى شده است.

وی افزود‌: در اين راستا خروجى از جيب مردم در درمانهاى دندانپزشكى در شرايط عدم پوشش و كارايى صنعت بيمه موجود در كشور در بخش خدمات متنوع دندانپزشكى، بالغ بر ٩٣ درصد بوده است كه انصافاً درصد زيادى است‌.

وی ادامه داد‌: این موضوع همراه با فشارهاى مختلف اقتصادى بر مردم، عاملى شده تا از ديد اكثريت جامعه، رسيدگى به سلامت دهان و دندان به موضوعى با درجه دوم و يا حتى درجه چندم اهميت تبديل شود.

وی با تاکید بر اینکه همواره به امکانات مطب‌های دندانپزشکی بی توجهی شده است، اذعان داشت‌: با توجه به اینکه علاوه بر معاينه، كل مراحل درمانى در همان مطب انجام مى‌شود لازم است كه در بخش دندانپزشكى هم موضوع امكانات و هتلينگ به نحوى مناسب در نظر گرفته شود.

این متخصص ارتودنسی با بیان اینکه بيمارستانها از نظر هتلينگ داراى رتبه بندى ١ تا ٤ هستند و  این موضوع كاملاً پذيرفته شده و هر رتبه‌اى از تعرفه مخصوص به خود تبعيت مى‌كند، تصریح کرد‌: باید مطب‌ها و كلينيك‌هاى دندانپزشكى با توجه به مسير دسترسى به مطب و فضاى فيزيكى آن‌؛ تسهيلات و امكانات رفاهى موجود در مطب يا كلينيك دندانپزشكى جهت رفاه و آسايش بيمار و همراهان بيمار در زمان انتظار و حين انجام درمان‌؛ ميزان خدمات ارائه شده پس از اتمام درمان و ميزان پاسخگويى نسبت به درمان انجام شده و همچنین کیفیت خدمات ارائه شده رتبه بندى شده و مطب‌هاى قرار گرفته در هر رتبه، ضمن صرف هزينه‌هاى لازم، تعرفه‌هاى مربوط به خود را دريافت نمايند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار