خطای پزشکی و عدم توجه به ساختار فک یک زن حین انجام یک عمل جراحی دندانپزشکی سبب شده تا او هر‌لحظه در معرض خطر فلج کامل صورت و یا مسمومیت حاد خونی قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان یک زن 44 ساله به نام آلیسون Southwood به خاطر خطای دندانپزشکی با یک مشکل بزرگ مواجه شده‌است.


گفتنی است، حدود 2 سال پیش این زن برای انجام اقدام دندانپزشکی عصب‌کشی ریشه به بیمارستان مراجعه کرد اما پزشکان به هنگام وارد‌ کردن مته دندانپزشکی در یکی از کانال اعصاب دندان او پی‌بردند که مته از دندان خارج شده و در نزدیک عصب دندان او قرار گرفته‌است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، پزشکان سراسیمه اقدام درمانی را ناتمام گذاشته و دندان او را پرکرده‌اند اما به دلیل نزدیکی بیش از حد به عصب فک زیرین هیچ پزشکی شجاعت خارج کردن مته را ندارد.


این زن از دندانپزشک خود شکایت کرده و پس از 16 ماه پیگیری پرونده موفق به کسب 5 هزار و 500 پوند بابت قصور پزشکی شده است.

در عین حال پزشکان به این زن هشدار داده‌اند که در صورت عدم خروج مته از دندان به دلیل روی دندان فعل و انفعالات شیمیایی امکان بروز مسمومیت خونی و یا عفونت بافت فک و بیماری‌های ناشی از آن وجود دارد، در عین حال هرگونه اشتباه هنگام خروج مته از دندان می‌تواند منجر به آسیب دیدگی فک و فلج دائمی فک پایین و تغییر حالت بی بازگشت صورت این زن شود.


با وجود داشتن دندان‌های خراب دیگر این زن به دلیل ترس از اشتباهات دندانپزشکان به مدت 2 سال است که به هیچ پزشکی مراجعه نکرده‌است.

پزشکان درنهایت امیدوار هستند با کشیدن دندان و نصب دندان ایمپلنت در آینده بتوانند مشکل این زن را برطرف کنند.

در کشور انگلستان به خاطر سیستم دادن بیهوشی عمومی به بیمار تحت درمان دندانپزشک تا به حال موارد زیادی از خطاهای پزشکی به دلیل عدم توانایی صحبت بیمار در خصوص وضعیت خود با دندانپزشک به وجود آمده است.


انتهای پیام/
برچسب ها: دندانپزشکی ، مته ، فلج ، خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ddddddddddddddd
۰۳:۲۷ ۲۳ تير ۱۳۹۴
بدبخت.خنده داره؟فلج دایمی میشی
آخرین اخبار