زالی با اشاره به اینکه روش تعرفه گذاری برای آزمایشگاههای بیمارستان های خصوصی در ساعات مختلف باید متفاوت باشد گفت: دستکاری تعرفه های پیشنهادی از سوی سازمان نظام پزشکی، آسیب زیادی به آزمایشگاهها وارد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در خصوص وضعیت آزمایشگاههای بخش خصوصی اظهار داشت :شرایط خاصی بر آزمایشگاههای بیمارستان های خصوصی حاکم است زیرا در بسیاری از آزمایشگاهها بیماران سرپایی کاور می شوند و آزمایشات در قالب چکاب روتین است و اگر اتفاقی رخ دهد در کیفیت خیلی تاثیرگذار نیست.

وی افزود: در آزمایشگاههای بیمارستان ها بیماران بستری در ساعات حیاتی نیاز به تست دارند و هر نوع اختلال کیفیت موجب صدمه به جان بیمار می شود .

وی با اشاره به اینکه سرعت عمل پاسخگویی در مقابل کیفیت و دقت بسیار مهم و حیاتی است ادامه داد: مکانیزم تعرفه گذاری با توجه به سه عامل دقت ، سرعت و ساعات مراجعه بیمار به آزمایشگاه باید متفاوت باشد و با توجه به شرایط حاکم بر آزمایشگاههای بیمارستان های خصوصی و دستکاری تعرفه های پیشنهادی سازمان نظام پزشکی بسیاری از این آزمایشگاهها دچار آسیب جدی شده اند .

گرفتن اختیار تعرفه گذاری از نظام پزشکی خطای استراتژیک نظام سلامت

وی با  اشاره به اینکه سازمان نظام پزشکی به لحاظ فنی پذیرای نظرات کارشناسی گروههای پزشکی است اذعان داشت: آزمایشگاه یکی از بخشهای حیاتی بیمارستان است و اقتصاد آسیب خورده آنها بطور اعم و بیمارستان های خصوصی بطور اخص می تواند منجر به کاهش کیفیت و نهایتا ضرر رساندن به بیمار شود .

زالی با بیان اینکه در تعیین k خدمات گروههای پزشکی بطور سلیقه ای برخورد می شود، تصریح کرد : باید کارگروههای مربوطه با پیگیری های مستمر مسائل را به وزیر بهداشت منتقل کنند و سازمان نظام پزشکی نیز با ارسال نامه به رئیس شورای عالی بیمه و بازگویی نظرات کارشناسی خواستار کای 20 هزار تومان برای آزمایشگاههاست .

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نامه ای به معاون اول رئیس جمهور جهت تبدیل  کای 17 هزارتومانی به 20 هزارتومان ارسال خواهیم کرد خاطرنشان ساخت : در خصوص آزمایشگاهها باید بازنگری انجام شود و با توجه به قیمت تجهیزات مصرفی و زیرساختی وزارت بهداشت نیز در فرآیند تعرفه گذاری تجهیزات که در یک طرف شرکت ها و طرف دیگر آزمایشگاهها قرار دارند بسیار فراتر عمل کند زیرا بخشهای سوبسیدی محقق نشده و آزمایشگاهها در معرض خطر هستند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار